Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
Black_Knight
![](modules/Forums/images/avatars/galeri02/049.gif)
Kayıt: Oct 23, 2002 Mesajlar: 286 Nereden: İstanbul/İzmir
|
Tarih: Mon Feb 21, 2005 11:21 pm Mesaj konusu: Texture Splatting ScreenShot |
|
|
Bir süredir üzerinde çalıştığım editörden başka bir ekran görüntüsü.
Texture splatting denen tekniği kullanarak yaptım.
Olayın şöyle çalısıyor.Cogumuz arazi çizerken tek buyuk bir texture alıp bunu arazinin ustune gereriz sonra baska bir texture u arazi ustune tekrarlayarak koyup detaylari elde ederiz.Bende onceden bunu kullaniyordum.Ama tek sorunu bu detay textureunu her yerde ayni olmasiydi.Tabi farkli yapabilirsiniz ama araziyi vertex arrayler ile cizdigim icin texture u bi kez koyup 50k polygon cizdigim icin ben yapamiyorum.
Neyse bu nasil calisiyor.Once araziyi yine bildigimiz yoldan ciziyoruz.Yani detail texturing sonra kameraya yakin yerlerde ikinci bir rendering pass yapiyoruz ama bu sefer texture olarak baska birsey seciyoruz benim durumumda kayalar.Ama yesil textureden kayalara gecmek icin alphamaplar kullaniyoruz.Boylece iki texture arasinda yumusak bir gecis oluyor.Alpha maplari olusturmak icin arazideki noktalarin yukseklik ve egimlerini goz onun aliyorum.Sonuc olarak boyle birsey cikiyor ortaya.
http://shadowytree.mawwrey.com/editorSplat.jpg
ortalama 190 fps tabi daha fazla oluyor eger far clipping plane azaltilirsa.Birde fark ettigim baska birsey eger opengl viewport u daha kucuk olursa daha hizli calisiyor sanirim alphamaplari cizerken fillrate sorun oluyor.[url][/url] |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
Onakoma
![](modules/Forums/images/avatars/galeri02/113.gif)
Kayıt: Jan 23, 2005 Mesajlar: 77
|
Tarih: Mon Feb 21, 2005 11:52 pm Mesaj konusu: |
|
|
tebrik ederim güzel çalışma, biraz uzak yerlerde çok hoş bir efekt yakalamışsın ama yakından bakınca biraz ayar bozukluğu var gibi duruyor. Alpha map ile alakalı sanırım. bide kaplamaları da daha iyi seçsen? çizgi filmden çıkmış gibi bir yeşil çimen, olmuyor ama
bu tarz uygulamaları shader dışında yapmak performans açısından ne kadar sağlıklı? araştır derim. sonradan pişman olma..
...başarılar... |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
Black_Knight
![](modules/Forums/images/avatars/galeri02/049.gif)
Kayıt: Oct 23, 2002 Mesajlar: 286 Nereden: İstanbul/İzmir
|
Tarih: Tue Feb 22, 2005 12:03 am Mesaj konusu: |
|
|
evet bikac kisi daha shader ile yap dedi bu isi ama tabi benim shader bilgim hmm dusiniyim bakim 0.eheh oturup biraz glsl falan ogrenmem lazim once. |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
Onakoma
![](modules/Forums/images/avatars/galeri02/113.gif)
Kayıt: Jan 23, 2005 Mesajlar: 77
|
Tarih: Tue Feb 22, 2005 11:43 pm Mesaj konusu: |
|
|
bir de belki bozuk kafayla okuduğumdan şu kısmı yanlış mı anlıyorum:
Alıntı: |
...Once araziyi yine bildigimiz yoldan ciziyoruz.Yani detail texturing sonra kameraya yakin yerlerde ikinci bir rendering pass yapiyoruz ama bu sefer texture olarak baska birsey seciyoruz benim durumumda kayalar.Ama yesil textureden kayalara gecmek icin alphamaplar kullaniyoruz... |
alpha map işini anladım ama şu kamera, kayalar yeşiller falan kafamı karıştırdı. biraz daha açıklayabilir misin? yani bu kafayla 2 kere terrain çiziyorsun gibi bişeyler aklıma geldi tekrar okuyunca.. merak ettim, sorayım dedim.. |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
Black_Knight
![](modules/Forums/images/avatars/galeri02/049.gif)
Kayıt: Oct 23, 2002 Mesajlar: 286 Nereden: İstanbul/İzmir
|
Tarih: Tue Feb 22, 2005 11:59 pm Mesaj konusu: |
|
|
arazi quadtree icinde yakindaki nodelarda 2 pass yapıyorum. yani evet arazi yakin kısımlarda iki kez render ediliyo |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
Onakoma
![](modules/Forums/images/avatars/galeri02/113.gif)
Kayıt: Jan 23, 2005 Mesajlar: 77
|
Tarih: Wed Feb 23, 2005 12:07 am Mesaj konusu: |
|
|
temiz iş desene , ve buna göre yine de fps epey iyi. başarılar.. |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
Black_Knight
![](modules/Forums/images/avatars/galeri02/049.gif)
Kayıt: Oct 23, 2002 Mesajlar: 286 Nereden: İstanbul/İzmir
|
Tarih: Wed Feb 23, 2005 10:33 am Mesaj konusu: |
|
|
aslinda tam olarak 2 kontrol var 2. pass in yapilmasi icin ilki dedigim gibi eger yakinsa ve eger o node da tas deseni olmasi gerekiyosa bunuda alpha mapleri yaratirken kontrol ediyorum yani alphamap tamamen seffafsa demekki orda hic splat yok o zaman bi flag i false yapiyorum render ederken o node da splat cizilmiyo.Baya etkili bi yontem.Su an sadece vertex array kullaniyo.VBO ile cok daha hizli olur heralde. |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
Black_Knight
![](modules/Forums/images/avatars/galeri02/049.gif)
Kayıt: Oct 23, 2002 Mesajlar: 286 Nereden: İstanbul/İzmir
|
Tarih: Sat Apr 30, 2005 10:59 pm Mesaj konusu: |
|
|
Splatting olayindan bi kac yeni goruntu O_O
Textureler daha guzel olabilir belki ama neyse.
Artik grafik islerini biraz birakip daha cok oyunla ilgilenicem baydi surekli grafik ile ugrasmak
![](http://shadowytree.mawwrey.com/Homepage/News/NewsImages/editor5.jpg) |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
3ddreams
![](modules/Forums/images/avatars/galeri06/461.gif)
Kayıt: Nov 28, 2003 Mesajlar: 352 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Sun May 01, 2005 6:32 pm Mesaj konusu: |
|
|
Black görüntüler çok güzel. Özellikle 2. resme hayran kaldım. Etrafı da biraz süsledin mi çok güzel bir ortam meydana gelir. Editörün gücü gittikçe artıyor. Kolay gelsin. |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
Black_Knight
![](modules/Forums/images/avatars/galeri02/049.gif)
Kayıt: Oct 23, 2002 Mesajlar: 286 Nereden: İstanbul/İzmir
|
Tarih: Sun May 01, 2005 9:28 pm Mesaj konusu: |
|
|
Saol abi.Ben de onunla ugrasiyorum bu aralar.Agaclari ekledim uzaklarda billboarda donusmesini falan yapicam heralde yakinda.Simdilik bole gozukuyolar O_o
![](http://shadowytree.mawwrey.com/editor8.jpg) |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
Nomax
![](modules/Forums/images/avatars/galeri04/234.gif)
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Sun May 01, 2005 9:35 pm Mesaj konusu: |
|
|
hmm bide lightmapping eklersen şu ağaçlar falan çok güzel durucak bence... |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
Nomax
![](modules/Forums/images/avatars/galeri04/234.gif)
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Sun May 01, 2005 9:39 pm Mesaj konusu: |
|
|
ya bide blackcim su görüntüleri birazcık küçültme olanağın var mı? |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
Black_Knight
![](modules/Forums/images/avatars/galeri02/049.gif)
Kayıt: Oct 23, 2002 Mesajlar: 286 Nereden: İstanbul/İzmir
|
Tarih: Sun May 01, 2005 9:43 pm Mesaj konusu: |
|
|
lol evet forumu katlettim.bundan sonrakileri kucultup yollarim eheh ![Smile](modules/Forums/images/smiles/icon_smile.gif) |
|
Başa dön |
|
![](themes/DeepBlue/forums/images/spacer.gif) |
|