Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - TrueVision Işık ve Işıkla ilgili herşey
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

TrueVision Işık ve Işıkla ilgili herşey

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Oyun Motorları
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
emo2tr



Kayıt: Dec 12, 2002
Mesajlar: 30

MesajTarih: Fri Jan 28, 2005 3:21 pm    Mesaj konusu: TrueVision Işık ve Işıkla ilgili herşey Alıntıyla Cevap Ver

Arkadaşlar yuksek lisans tezim için bir proje almayı düşünüyorum.Bu konu hakkında bana yardım ederseniz sevinirim.

Konu: Işık

1- Kolay bir kutuphane oldugu icin Truevision kullanmak istiyorum.Ama bende truvision işıkla ilgili ornekleri karanlık gozukuyor.Bunun sebebi acaba şirketteki bilgisayarımın ekran kartının on board olması ve dandik bir şey olması olabilir mi ? Cunku baska bir bilgisayarda iyi bir ekran kartıyla bu ornekler calısıyor. Sad

2- Diyelimki ekrankartı ile ilgili.Ekran kartı alırım.Ama sonra.Kac cesit ısık var ve truvision da ışık olayını halledebileceğim daha geniş ornekler varmı veya bana yol gosterebilirmisiniz.Amacım bir odanın içinde cestli ısık tipleri secerek (bunlar gercek hayatta işıkcıların lumen ve bunun gibi birimlerle ifade ettikleri işık turleri) odayı gercekci olarak aydınatmak.
Bunu truevision da yapabilirmiyiz.

3- Kac cesit ışık turu elde edebilrim.Benim bildigim spot ve omni ısık var.Ama bunların ayarları cok basit sidder ve uzaklık vererek oluyor.


Yani ışıkla ilgili her şeye ihtiyacım var.Bana yardımcı olursanız sevinirim.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri Jan 28, 2005 3:51 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Opengl yada d3d gibi api lerdeki ışık gerçekleştirimi oldukça basit (yani hızlı) bir parametrik yöntem izler. Bu yüzden gerçekçi ışık modelleri örneğin lightmap ler kullanılarak önceden hazırlanıp texture olarak kullanılabilir, yada günümüzde vertex shader/pixel shader içinde yapılan hesaplamalar ile daha gelişmiş ışık modelleri oluşturulabilir.

Tüm parametrelerini kontrol edebileceğin bir ışık modeli oluşturmak istiyorsan poligon tabanlı gerçekleştirimlerden uzaklaşıp raytracing e yönelmeni tavsiye edebilirim. Fakat bu durumda gerçek zamanlı uygulamalarda çok da hızlı olmayan donuçlar elde edebilirsin.

zor iş, kolay gelsin..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
scg



Kayıt: Oct 30, 2002
Mesajlar: 38
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri Jan 28, 2005 4:00 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Yüksek lisans projesi alacağını söylemişsin. Truevision bu tarz bir çalışma için yetersiz kalmaz mi? Işık demişsin ama herhalde tezin illumunation modelleriyle ilgili olacak. Peki sen ne yapmak istiyon tam olarak ? Local illumunation mı yoksa global mi?

Ama
Alıntı:

Amacım bir odanın içinde cestli ısık tipleri secerek (bunlar gercek hayatta işıkcıların lumen ve bunun gibi birimlerle ifade ettikleri işık turleri) odayı gercekci olarak aydınatmak.


da demişsinki bu da sanirim global illumunation yapmak istiyosun anlamina gelir. Truevision bunun yanına bile yaklaşmaz. Yani bu tez ciddi bir akademik çalışmaysa oturup kendin yaz diyecem. Bir kaç seçenek var :
Radiosity yada photon mapping. Bu iki yöntem hem direct hem de indirect lighting i simüle edebiliyor. Bu konularda ciddiysen Henrik Wann Jensen' in kitabini edin diyorum.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
mentat



Kayıt: Oct 15, 2002
Mesajlar: 528

MesajTarih: Fri Jan 28, 2005 4:10 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

deniz ve scg'nin dedigi gibi TrueVision ya da benzer grafik motorlari bir yuksek lisans tezi icin yeterli olmaz. Hangi universitede ve kiminle calistigini bilmiyorum (computer graphics ile ilgisiz bir hocayla calisiyorsan bir ihtimal sansin olabilir, ama tezin sonunda basina dert alabilirsin tekrar)..

Aydinlanma ile ilgili ortalikta binlerce ornek kod bulabilirsin, benim tavsiyem, nVidia'nin makalelerine bir goz atman, sonra da SIGGRAPH, EuroGraphics gibi konferanslarda, gecmis senelerde yayinlanmis makalelere bir goz at. O kalitede olmasa bile, bir master tezinden genelde beklenen, orta halli uluslararasi bir konferansda bir makale yayinlayabilecek bir icerige sahip olmasidir.

Ha bir de oncelikle realtime (gercek zamanli) aydinlatma (oyunlar vs gibi) yoksa hertur (maya/max'daki gibi) aydinlatma mi hedefin. Buna oncelikle karar vermen lazim sanirim. Bir de maya ya da max'in SDK'si ile de tahminen ekzantrik isler yapabilirsin. Elindeki ekran kartina gore (ATI ise mesela) RenderMonkey falan ile shader kasabilirsin.. cok sey var yapilabilecek.

Basarilar..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
emo2tr



Kayıt: Dec 12, 2002
Mesajlar: 30

MesajTarih: Fri Jan 28, 2005 5:02 pm    Mesaj konusu: Upss Alıntıyla Cevap Ver

Yardımcı olamya calısdıgınız için tsk.

Galiba derdimi anlatmadan konun ortasından daldım.

Durum soyle,

Bir program olacak.Kullanıcı bir oda cizecek (Kapalı bir kutu gibi)

sonra odanın içine ışık veya ışıklar yerleştirecek.Sonra odanın nasıl aydınlandıgını gorecek.

Isık rengi siddeti gibi parametreleri algılayacak.Truvision dememin sebebi truevision a yeni başladım.Temel şeyleri ogrendim once.Ama ışık bolumune geldigimde takıldım.Aslında konuma uygun bir motor mu diye dusunmem gerekirdi sanırım !

Sonucta kullancagım driver Direct X ama alt seviyede direct x ile ugrasmak zaman alıcı ve Direct X den kaynaklanan dingil programlama beni sıkıyor.O yuzden hazır bir motor zaman ve kolay yol almamı saglar diye dusundum.

Sonuc olarak ben hileli bir ışık sistemi degil tamamen hesaplama ile yapılan yontemleri ogrenmek istiyorum.Sonucta bu bir oyun degil sadece odanın aydınlanması gorunecek
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
scg



Kayıt: Oct 30, 2002
Mesajlar: 38
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri Jan 28, 2005 8:23 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Alıntı:

Sonuc olarak ben hileli bir ışık sistemi degil tamamen hesaplama ile yapılan yontemleri ogrenmek istiyorum.


Bu cümlenden önceki yazdiklarini da okudum ama hala tam olarak anlamadim ne yapmak istediğini. Hileli ışık sistemiyle demek istediğin fiziksel gerçekçiliğe dayanmayan sistemler mi? Şu an apilerin ve dolayısıyla oyun motorlarinin destekledikleri illumunation modelleri hileli demeyelim ama "eksik" modeller. Hazir oyun motorlari seni hiçbir yere götürmez. Api kullanıyorsanda fixed pipeline'i kullanmadiğin zamanlarda işin altinda yatan hesaplamalar ve teoriyi algılayabilirsin. Yani kendi lighting modelini kurarsin, algoritmani da shader lar ile implement edersin.
Böyle bile olsa bence yeterli değil. Yapsan yapsan phong, blinn - phong tarzi yada türevlerini yaparsinki bunlar fiziksel gerçekçiliğe dayanmayan local modeller.
Öte yandan global illumunation ile uğraşırsan ne oyun motorlariyla ne de apilerle uğraşman gerekir.Ekrana nasil pixel çizdirilir onu bil yeter. Hem bu sayede işin teorisine odaklanmış olursun hemde oluşturacağın sahne oyun motoruyla yapacağından 1000 kat daha cool olacaktir eminim.Yapacağın çalışmanın akademik bir çalışma olacağını düşünerekten yazdim bunlari. Kolay yol alma ve zaman kazanma tarzi şeyleri pek düşünme bence.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Serkan



Kayıt: Mar 29, 2003
Mesajlar: 54
Nereden: bileyim?

MesajTarih: Fri Jan 28, 2005 11:00 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

TrueVision konusunda Ferit e danisabilirsin.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
UzMaN



Kayıt: Jan 29, 2003
Mesajlar: 118
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Sat Jan 29, 2005 1:34 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

merhaba emo2tr
şu linkini verdiğim ışıklandırma teknikleri ile ilgili tezi bir incelemeni tavsiye ederim. Ben okumuştum çok faydalandım. Ya diğer arkadaşlarında dediği gibi afedersin ama danışman hoca truevisionu kafana fırlatabilir.
iyi çalışmalar.
http://asshen.freeunixhost.com/OpenGL/Website/files/THESIS_English.pdf
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Oyun Motorları Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.148 Saniye