Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - tv3d çalışması..
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

tv3d çalışması..
Sayfa Önceki  1, 2
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Oyun Motorları
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
traubleman



Kayıt: Apr 12, 2004
Mesajlar: 87
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Wed Dec 29, 2004 4:32 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

akyalcin=traubleman

ben yorum yapılacak bişey göremedim...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
ferit



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 1403
Nereden: Jandarma

MesajTarih: Fri Jan 07, 2005 10:33 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

kaynak kodu: bsptut-src.rar

medya klasoru (modeller ivir zivir) : bsptut2.rar
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
emo2tr



Kayıt: Dec 12, 2002
Mesajlar: 30

MesajTarih: Fri Jan 07, 2005 5:17 pm    Mesaj konusu: Collision Alıntıyla Cevap Ver

Ferit baya ii bi calisma.Yaw hoca ben hala collision olayinda takılp kaldim.
Sahneye bir tane box koydum bunu da bina resmi ile kapladım.Ne guzel bi binam oldu falan derken building.collision yapıyım dedim.Box olarak.O da ne kamera tam yuzeye geldiginde collision gerceklesiyo ve box ın icini goruyom.Bi fikir sole bana acaba yeni pozisyonuma vektorel bi toplam mı yapmam lazım daha gelmeden carpısma olsun diye...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
emo2tr



Kayıt: Dec 12, 2002
Mesajlar: 30

MesajTarih: Fri Jan 07, 2005 5:28 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

kanak kod yokkkkk !!!!
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
Ziyaretci



Kayıt: Apr 24, 2003
Mesajlar: 287
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Fri Jan 07, 2005 5:31 pm    Mesaj konusu: Re: Collision Alıntıyla Cevap Ver

emo2tr demiş ki:
Ferit baya ii bi calisma.Yaw hoca ben hala collision olayinda takılp kaldim.
Sahneye bir tane box koydum bunu da bina resmi ile kapladım.Ne guzel bi binam oldu falan derken building.collision yapıyım dedim.Box olarak.O da ne kamera tam yuzeye geldiginde collision gerceklesiyo ve box ın icini goruyom.Bi fikir sole bana acaba yeni pozisyonuma vektorel bi toplam mı yapmam lazım daha gelmeden carpısma olsun diye...


her ne kadar ben ferit olmasam da maydanoz olasım geldi birden..

point collusion yerine sphere collusion yap. kameranın içinde olduğunu varsaydığın bir küre tanımla. bu kürenin yarıçapının near plane den belli bir miktar büyük olduğundan emin ol. bu kadar..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Fri Jan 07, 2005 5:31 pm    Mesaj konusu: Re: Collision Alıntıyla Cevap Ver

emo2tr demiş ki:
Ferit baya ii bi calisma.Yaw hoca ben hala collision olayinda takılp kaldim.
Sahneye bir tane box koydum bunu da bina resmi ile kapladım.Ne guzel bi binam oldu falan derken building.collision yapıyım dedim.Box olarak.O da ne kamera tam yuzeye geldiginde collision gerceklesiyo ve box ın icini goruyom.Bi fikir sole bana acaba yeni pozisyonuma vektorel bi toplam mı yapmam lazım daha gelmeden carpısma olsun diye...


Kameranın yada Binaların Collision hacmini büyüt, böylece içine girmeden çarpışma olur!
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
emo2tr



Kayıt: Dec 12, 2002
Mesajlar: 30

MesajTarih: Fri Jan 07, 2005 5:44 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Aslında kamerayı bi kure içine almak sorunu cozecektir ziyaretci.

Ama benim istedigim binanın collision box hacmini buyutmek.Ama bunu truvision da beceremedim onun için ferit kardes dedim.

Ama yardımcı olmayacalıstıgınız icin tsk.Maydanoz falan degilsin maydanoz olsan bile maydanoz faydalı bir bitkidir Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
ferit



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 1403
Nereden: Jandarma

MesajTarih: Fri Jan 07, 2005 5:49 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

evet iki arkadasin dedigide olur..

kaynak kod var indirdim simdi Smile

dediğiniz olayları koda dokersek boyle oluyor..
bsp.slidingcollison daki 6.5 cemberin çapı..

Alıntı:
Private Sub init_Scene()
With Scene
.SetViewFrustum 90, 4096
.SetDithering True
.LoadShaders "common.shader"
.SetCollisionPrecision 50
End With
End Sub




misal w ye bastiginda posizyon degerleri.. bu kod hazır tutolardan gelen yurume kodu..

Kod:
   
If Inp.IsKeyPressed(TV_KEY_LEFTSHIFT) = True Then
   RunSpeed = 0.08  ' Şimdi yürüyor
  Else
 RunSpeed = 0.1 ' koşanzi
End If

If Inp.IsKeyPressed(TV_KEY_W) = True Then
       PosSx = pOsX + Cos(Ang) * TV.TimeElapsed * RunSpeed
       PosSz = pOsZ + Sin(Ang) * TV.TimeElapsed * RunSpeed
       
       pPosSx = pPosX + Cos(Ang) * TV.TimeElapsed * RunSpeed
       pPosSz = pPosZ + Sin(Ang) * TV.TimeElapsed * RunSpeed
   End If


bu calismada bende ilk defa boyle bir uygulama yaptigim icin cok fazla if collision olayi var Smile bsp oldugu icin bsp.slidingcollision.. herhangi bi object icin scene.advancecollision kullanabilirsin galiba tam emin degilim..

Kod:
If BSP.SlidingCollision(Vector3(Camera.GetPosition.x, 0, Camera.GetPosition.z), Vector3(PosSx, 0, PosSz), Ret, 6.5) = True Then
       Camera.SetCamera pOsX - Cos(Ang) * 30, pOsY + 15, pOsZ - Sin(Ang) * 30, pOsX + Cos(Ang), pOsY + Sin(AngY), pOsZ + Sin(Ang)

  End If
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
ferit



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 1403
Nereden: Jandarma

MesajTarih: Fri Jan 07, 2005 5:52 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

emo2tr demiş ki:

Ama benim istedigim binanın collision box hacmini buyutmek.


bunun icin etrafina bi daire seklinde obje yukle mesala Stei diye bi ornekte bullet.md2 vardı adamın uzerine onu geciriyordu.. bu sekilde etrafina gorunmez bi box yapabilirsin..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
emo2tr



Kayıt: Dec 12, 2002
Mesajlar: 30

MesajTarih: Fri Jan 07, 2005 6:02 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Ben delphi ile programlıyom.AdvancedCollision delphi de derlenmiyo.TV3D sitesinde de bunun için bir cozum bulamadım.

Gorunmez objede aklıma geldi ama dusun sene bi sehir yapıyosun bir suru bina modeli var bide bunlar için etraflarında gorunmez objeler create etmek gerekecek.

(Not : bu arada bi objeyide gorunmez yapamadım.Razz)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Oyun Motorları Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa Önceki  1, 2
2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.181 Saniye