Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
traubleman
Kayıt: Apr 12, 2004 Mesajlar: 87 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Wed Dec 29, 2004 4:32 pm Mesaj konusu: |
|
|
akyalcin=traubleman
ben yorum yapılacak bişey göremedim... |
|
Başa dön |
|
|
ferit
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 1403 Nereden: Jandarma
|
|
Başa dön |
|
|
emo2tr
Kayıt: Dec 12, 2002 Mesajlar: 30
|
Tarih: Fri Jan 07, 2005 5:17 pm Mesaj konusu: Collision |
|
|
Ferit baya ii bi calisma.Yaw hoca ben hala collision olayinda takılp kaldim.
Sahneye bir tane box koydum bunu da bina resmi ile kapladım.Ne guzel bi binam oldu falan derken building.collision yapıyım dedim.Box olarak.O da ne kamera tam yuzeye geldiginde collision gerceklesiyo ve box ın icini goruyom.Bi fikir sole bana acaba yeni pozisyonuma vektorel bi toplam mı yapmam lazım daha gelmeden carpısma olsun diye... |
|
Başa dön |
|
|
emo2tr
Kayıt: Dec 12, 2002 Mesajlar: 30
|
Tarih: Fri Jan 07, 2005 5:28 pm Mesaj konusu: |
|
|
kanak kod yokkkkk !!!! |
|
Başa dön |
|
|
Ziyaretci
Kayıt: Apr 24, 2003 Mesajlar: 287 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Fri Jan 07, 2005 5:31 pm Mesaj konusu: Re: Collision |
|
|
emo2tr demiş ki: |
Ferit baya ii bi calisma.Yaw hoca ben hala collision olayinda takılp kaldim.
Sahneye bir tane box koydum bunu da bina resmi ile kapladım.Ne guzel bi binam oldu falan derken building.collision yapıyım dedim.Box olarak.O da ne kamera tam yuzeye geldiginde collision gerceklesiyo ve box ın icini goruyom.Bi fikir sole bana acaba yeni pozisyonuma vektorel bi toplam mı yapmam lazım daha gelmeden carpısma olsun diye... |
her ne kadar ben ferit olmasam da maydanoz olasım geldi birden..
point collusion yerine sphere collusion yap. kameranın içinde olduğunu varsaydığın bir küre tanımla. bu kürenin yarıçapının near plane den belli bir miktar büyük olduğundan emin ol. bu kadar.. |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Jan 07, 2005 5:31 pm Mesaj konusu: Re: Collision |
|
|
emo2tr demiş ki: |
Ferit baya ii bi calisma.Yaw hoca ben hala collision olayinda takılp kaldim.
Sahneye bir tane box koydum bunu da bina resmi ile kapladım.Ne guzel bi binam oldu falan derken building.collision yapıyım dedim.Box olarak.O da ne kamera tam yuzeye geldiginde collision gerceklesiyo ve box ın icini goruyom.Bi fikir sole bana acaba yeni pozisyonuma vektorel bi toplam mı yapmam lazım daha gelmeden carpısma olsun diye... |
Kameranın yada Binaların Collision hacmini büyüt, böylece içine girmeden çarpışma olur! |
|
Başa dön |
|
|
emo2tr
Kayıt: Dec 12, 2002 Mesajlar: 30
|
Tarih: Fri Jan 07, 2005 5:44 pm Mesaj konusu: |
|
|
Aslında kamerayı bi kure içine almak sorunu cozecektir ziyaretci.
Ama benim istedigim binanın collision box hacmini buyutmek.Ama bunu truvision da beceremedim onun için ferit kardes dedim.
Ama yardımcı olmayacalıstıgınız icin tsk.Maydanoz falan degilsin maydanoz olsan bile maydanoz faydalı bir bitkidir |
|
Başa dön |
|
|
ferit
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 1403 Nereden: Jandarma
|
Tarih: Fri Jan 07, 2005 5:49 pm Mesaj konusu: |
|
|
evet iki arkadasin dedigide olur..
kaynak kod var indirdim simdi
dediğiniz olayları koda dokersek boyle oluyor..
bsp.slidingcollison daki 6.5 cemberin çapı..
Alıntı: |
Private Sub init_Scene()
With Scene
.SetViewFrustum 90, 4096
.SetDithering True
.LoadShaders "common.shader"
.SetCollisionPrecision 50
End With
End Sub |
misal w ye bastiginda posizyon degerleri.. bu kod hazır tutolardan gelen yurume kodu..
Kod: |
If Inp.IsKeyPressed(TV_KEY_LEFTSHIFT) = True Then
RunSpeed = 0.08 ' Şimdi yürüyor
Else
RunSpeed = 0.1 ' koşanzi
End If
If Inp.IsKeyPressed(TV_KEY_W) = True Then
PosSx = pOsX + Cos(Ang) * TV.TimeElapsed * RunSpeed
PosSz = pOsZ + Sin(Ang) * TV.TimeElapsed * RunSpeed
pPosSx = pPosX + Cos(Ang) * TV.TimeElapsed * RunSpeed
pPosSz = pPosZ + Sin(Ang) * TV.TimeElapsed * RunSpeed
End If |
bu calismada bende ilk defa boyle bir uygulama yaptigim icin cok fazla if collision olayi var bsp oldugu icin bsp.slidingcollision.. herhangi bi object icin scene.advancecollision kullanabilirsin galiba tam emin degilim..
Kod: |
If BSP.SlidingCollision(Vector3(Camera.GetPosition.x, 0, Camera.GetPosition.z), Vector3(PosSx, 0, PosSz), Ret, 6.5) = True Then
Camera.SetCamera pOsX - Cos(Ang) * 30, pOsY + 15, pOsZ - Sin(Ang) * 30, pOsX + Cos(Ang), pOsY + Sin(AngY), pOsZ + Sin(Ang)
End If |
|
|
Başa dön |
|
|
ferit
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 1403 Nereden: Jandarma
|
Tarih: Fri Jan 07, 2005 5:52 pm Mesaj konusu: |
|
|
emo2tr demiş ki: |
Ama benim istedigim binanın collision box hacmini buyutmek. |
bunun icin etrafina bi daire seklinde obje yukle mesala Stei diye bi ornekte bullet.md2 vardı adamın uzerine onu geciriyordu.. bu sekilde etrafina gorunmez bi box yapabilirsin.. |
|
Başa dön |
|
|
emo2tr
Kayıt: Dec 12, 2002 Mesajlar: 30
|
Tarih: Fri Jan 07, 2005 6:02 pm Mesaj konusu: |
|
|
Ben delphi ile programlıyom.AdvancedCollision delphi de derlenmiyo.TV3D sitesinde de bunun için bir cozum bulamadım.
Gorunmez objede aklıma geldi ama dusun sene bi sehir yapıyosun bir suru bina modeli var bide bunlar için etraflarında gorunmez objeler create etmek gerekecek.
(Not : bu arada bi objeyide gorunmez yapamadım.) |
|
Başa dön |
|
|
|