Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
malihsen
Kayıt: Apr 17, 2004 Mesajlar: 328 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Mon Dec 20, 2004 11:50 am Mesaj konusu: 2d fizik motoru nasıl olabilir |
|
|
2d fizik motoru nasıl olabilir?Arkadaşlar soldat'ta vardı.Bu konularla ilgili site vardımı.Yada sizin yaptınız örnekler var mı? Mantığı nasılsa olabilir? |
|
Başa dön |
|
|
kmn
Kayıt: Nov 29, 2004 Mesajlar: 321 Nereden: Nereye gelmiş ülkemizde oyun yapımı...
|
Tarih: Mon Dec 20, 2004 7:06 pm Mesaj konusu: |
|
|
Google & Yahoo |
|
Başa dön |
|
|
malihsen
Kayıt: Apr 17, 2004 Mesajlar: 328 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Tue Dec 21, 2004 3:14 pm Mesaj konusu: |
|
|
kmn sen bulda görelim bizde aradık google ve yahoo da bulamadık yaaaaaaaaaaaa |
|
Başa dön |
|
|
Comez
Kayıt: Nov 01, 2004 Mesajlar: 64
|
Tarih: Tue Dec 21, 2004 3:24 pm Mesaj konusu: |
|
|
Hazır bulamazsın. Kafa yoracan. Mesela bir top sprite i koyup serbest düşme formulunu m*g*h uygulayarak olaya adım atabilirsin. Diğer tüm gerekli fizik formullerini koduna uygulayabilirsen bir fizik motoru elde etmis olursun. |
|
Başa dön |
|
|
kmn
Kayıt: Nov 29, 2004 Mesajlar: 321 Nereden: Nereye gelmiş ülkemizde oyun yapımı...
|
Tarih: Tue Dec 21, 2004 3:29 pm Mesaj konusu: |
|
|
Haklısın arattım bende bulamadım dorusu... |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Tue Dec 21, 2004 3:34 pm Mesaj konusu: |
|
|
Yaw otur yaz kendin bir 2D fizik motoru. Zor birşey değilki, iki eksen var elinde X ve Y, sürekli IF ve While kullansan bile gözle görülür bir performans düşüşü olmaz! |
|
Başa dön |
|
|
leblebi
Kayıt: Jan 05, 2004 Mesajlar: 127 Nereden: q3dm17
|
|
Başa dön |
|
|
deniz Site Yöneticisi
Kayıt: Sep 14, 2002 Mesajlar: 838 Nereden: Ankara
|
Tarih: Thu Dec 23, 2004 12:31 pm Mesaj konusu: |
|
|
chris abinin dökümanları ve kodu çok iyi.. fakat: aman yanlışlıkla işi daha kolay yoldan çözebilecekken başını fizik olayları ile derde sokmayasın.. soldat bildiğim kadarıyla -benim anladığım ölçüde- bir -fizik motoru- kullanmıyor...
fizik motorlarından kastım: havok, ode, tokamak gibi oldukça komplike yazılımlar.. soldat ise -sanırım- basit vektör matematiği ile olayı hallediyor..
biryerden düşerken hızın Y komponentinden çıkarma yapılıyor, zıplarkende ekleme.. ayrıca yerçekimi vektörü devamlı olarak soldatı aşağıya doğru çekiyor, sürtünme vektörüde gidi yönünün tersine etki ediyor..
tüm bunları basit toplama ve birazda çarpma ile yapabilirsin.. |
|
Başa dön |
|
|
leblebi
Kayıt: Jan 05, 2004 Mesajlar: 127 Nereden: q3dm17
|
Tarih: Thu Dec 23, 2004 7:04 pm Mesaj konusu: ... |
|
|
Suna da bakiniz:
www.cs.unc.edu/~lin/COMP259-S03/PAPERS/verlet.doc
"advanced character physics" diyor ama aldanmayin, buyuk bir bolumunde verlet ile nasil rigid body simulation yaparsiniz onu anlatiyo. Bayagi kolay olmasi lazim. |
|
Başa dön |
|
|
Sith
Kayıt: Nov 09, 2003 Mesajlar: 659
|
Tarih: Thu Dec 23, 2004 7:35 pm Mesaj konusu: |
|
|
bir ara ornek kod koymustum foruma bu konuyla ilgili... |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
|
Başa dön |
|
|
ebleda
Kayıt: Dec 30, 2004 Mesajlar: 183 Nereden: usa
|
Tarih: Sat Jan 01, 2005 3:34 am Mesaj konusu: |
|
|
Selamlar,
http://www.ocprise.com/sourcecodes/ffw/ffw_src.zip
dosyası içersinde 2D gezegen simulasyon örneği var. İncelersen belki faydası dokunabilir.
Not: VC++ 6.0 için. (muhtemelen 7.0 ile de derlenir ama henüz denemdim)
İyi çalişmalar. |
|
Başa dön |
|
|
|