Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - game maker 5.3 a
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

game maker 5.3 a

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Oyun Motorları
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
conurfeith



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 24
Nereden: isanbul

MesajTarih: Fri Jul 09, 2004 3:48 pm    Mesaj konusu: game maker 5.3 a Alıntıyla Cevap Ver

ya ben game maker de nfs underground un 2d çalışmasını yaptım herşey güzel oldu ama nos yapınca blur olayını yapamıyorum onu nasıl bir şekilde yaparım yardım ederseniz sevinirim
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
conurfeith



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 24
Nereden: isanbul

MesajTarih: Mon Jul 26, 2004 9:00 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

yaa galiba hiç kise bilmiyor, biraz da zor bir olay madem öyle yakın da tam olarak sunacağım huzurlarınıza
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
Ragnor



Kayıt: Jan 26, 2003
Mesajlar: 218
Nereden: Bursa

MesajTarih: Mon Jul 26, 2004 9:45 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Game Maker hakkında pek bilgim yok. Oyunu nasıl yaptığınıda pek bilmiyorum ama 2d olduğuna göre 2d sprite'lardan oluşuyordur grafikler. Nos sırasında blur efekti için belki çok uğraştıracak bir çözüm olacak ama blur için blur sırasında bütün grafikleri blur efekti uygulanmış halleri ile değiştir. Zor ama en azından bir çözüm. Gerçi game maker'ı bırak ve programlamaya geç derim.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
TheCotanak



Kayıt: Sep 03, 2003
Mesajlar: 921
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Tue Jul 27, 2004 2:13 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bence gamemaker'ı bırakma..
Oyunu bitir.. Biz oynayalım, sevelim, ardından sen gamemaker'ı bırak ve programlamaya giriş yap (nasıl bir çelişki?).

Yani önce oyunu tamamla.. merak ettim bende zaten nasıl birşeymiş oyun bakalım Smile Süper olur eğer modifiye falan da var ise..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
graphmaster



Kayıt: Mar 24, 2004
Mesajlar: 175
Nereden: Adana

MesajTarih: Tue Jul 27, 2004 8:21 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

gm'yi biliyorum,belki yardımcı olabilirim.ama NOS??
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et Yahoo Messenger MSN Messenger
madprogrammer



Kayıt: Jun 10, 2004
Mesajlar: 290
Nereden: İstanbul // Üsküdar

MesajTarih: Fri Jul 30, 2004 1:25 pm    Mesaj konusu: işte böyle Alıntıyla Cevap Ver

bak şu kodu yazcaksın (nos space ile veriliyorsa space tuşuna)
sprite_blur(ind,amount) ok? şimdi ind yerine resmin nosunu diyelim 1. resimi blur yapçan 1 diyosun 10'sa 10 ama 1 ve on arasıysa 1-10 yapıyorsun oke? şimdi amounta geldik o da blur değeri oluyor yani 1-9 arasında bir değer 1 ve 9 dahil hadi bakalım yap oyunu da oynayalım çok merak ettim Cool
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
conurfeith



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 24
Nereden: isanbul

MesajTarih: Sun Aug 01, 2004 1:13 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

ya berbat ettim bütün oyunu.yaa tek tek resimleri blur yaptım oldu iki kat daha fazla büyüklükte oldu ama oyun.sonra sprite kodunu normal olarak deneyeyim dedim olan oldu hiç birşey anlamadım resimler bir birine karışmış herşey bir birine girmiş bluru azalttım ama olmdı nolcak tekrar yazarım resimler elimde dedim ama resimler de karışmış nasıl oldu anlama dım o kadar emek verdim oyunyapimi üyelerinede gösterecektim ne güzel kodlar da galiba bir yanlışlıktan oldu yaabundan sonra direk game makerin içinden resimleri koyacam kodlarla yapmamın nedeni ise daha küçük kb oluyordu ve daha hızlı açılıyordu game maker dosyam
artık yapacak bir şey yok sanırım file recovery falan kullandııım ama yok zaten resimler var ama bzulmuş

herkesten özür diliyorum yardımlarınız için teşekkür ediyorum yeni prjem Özgürlük savaşı bir grup olarak yaptık ama grafikleri paint ve toplama ile ÖS 2 moho diye bir prgram var ondan çizilecek müzik grup slaughtersc
tarafından yaılacak bu sefre olcak hızla sürdüyoruz tahminen wcg den hemen sonra çünkü ben nfs u da finallere çıktım o var kafam karıştı valla

tekrar herkesten özür diliyorum ve bu sefre olucak diyorum çok üzgünüm
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
sezgin



Kayıt: Nov 18, 2004
Mesajlar: 49

MesajTarih: Mon Nov 29, 2004 3:01 pm    Mesaj konusu: nfs2d Alıntıyla Cevap Ver

oyunun kodları duruyor mu?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
kmn



Kayıt: Nov 29, 2004
Mesajlar: 321
Nereden: Nereye gelmiş ülkemizde oyun yapımı...

MesajTarih: Sun Jan 23, 2005 11:44 pm    Mesaj konusu: Re: işte böyle Alıntıyla Cevap Ver

madprogrammer demiş ki:

sprite_blur(ind,amount)


Birazda ben açıklayayım. Sprite_blur gm6 da olmadığı için 1 oyununu asla gm6'da düzenleme. Birkere blur senin neyine yarayacak. Bak şöyle yap room'u kontrol eden bir obje yarat. Örneğin controller... Ve hangi spriteyi blur yapacağına karar ver. Örneğın "araba3" spritesini (unutma obje değil sprite)sine blur efektini uygulayacağız. Şimdide kaçlık blur vuracağımızı kararlaştırıyoruz. En iyi sonucu 3'e alırsın. Diyelim 3 e karar verdin. Şimdide spritenin ne zaman bulur olmasını istiyoruz. Ona göre bir event yapıp
Kod:
sprite_blur(araba3,3)


diyoruz. Ama mesela adam "ileri ok" tuşuna basınca blur olmasını istiyorsak adamın controller in step eventine

Kod:
if( keyboard_check( vk_up ) ) {
sprite_blur(araba3,3)
  }


diyoruz. Herneyse diğer bir yolu ise image_single komutu. İmage single gm'nin her versiyonunda bulunur. Şimdi olay şu. Spritemizin içindeki imageyi kopyalıyoruz ve kopyayı blurluyoruz. O zaman image0 blursuz image1 blurlu olur. Herneyse şimdide o spriteyi kullanan objemize geliyoruz eğer objede draw event kullanmadıysan objeye bir event koyacağız buda playerin hangi tuşa basınca imagenin blurlanmasını istediğine göre değişir. Örneğin player "1"e bastığında imagenin blurlanmasını "2"ye basstığında blur efektinin kalkmasını istiyoruz ozaman. Player'in press 1-key eventine bir variable ekliyoruz ve variableye şunu diyoruz...

variable : image_single
value : 1

Ve şimdide press 2-key eventine bir variable verip onada :

variable : image_single
value : 0

diyoruz... İşte olay bu bunun bir yöntemi daha var ama çok uzun yazdım önce sen bunları dene diğer yöntem ise image yerine sprite in değişmesi. Diğeri ise image yerine objenin değişmesiydi... Sen bu ikisini dene olmazsa onlarıda anlatırım zaten sprite in değişmesi "Ragnor" un dediği yöntemle olacak.

Not : Umarım yardımcı olmuşumdur...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Sun Jan 23, 2005 11:48 pm    Mesaj konusu: Re: işte böyle Alıntıyla Cevap Ver

kmn demiş ki:


Not : Umarım yardımcı olmuşumdur...


kmn'cim mesajlarn üstlerinde tarihleri yazıyor... aradan baya bi zaman geçmiş, bu geçen sürede adam cevap beklememiştir herhalde... eski başlıkları getirmemeye çalış gündeme...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
kmn



Kayıt: Nov 29, 2004
Mesajlar: 321
Nereden: Nereye gelmiş ülkemizde oyun yapımı...

MesajTarih: Mon Jan 24, 2005 12:01 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Ok bundan sonra dikkat ederim. Zaten msn'de konuşurken bi arkadaş dedi gir yanıtla şunu bende ondan yaptım. Bundan sonra tarihlere bakarım. Forum kirliliği yaptıysam özür dilerim ama yinede bence iyi oldu bidaha bu soruyu sormazlar cevaplarını tam aldılar..
Tekrar forum kirliliği yaptıysam özür dilerim...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
ozgurcocuk1987



Kayıt: Aug 08, 2005
Mesajlar: 33

MesajTarih: Sun Aug 14, 2005 2:49 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

arkadaşlar game maker 6.1 i tavsiye ederim
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Oyun Motorları Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.176 Saniye