Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
SedatAtif
Kayıt: Dec 17, 2002 Mesajlar: 95 Nereden: Uzaydan
|
Tarih: Tue Nov 23, 2004 1:17 pm Mesaj konusu: Oyun fiyatları |
|
|
Merhaba.
1) Türk yapımı, küçük oyun kategorisine girecek (mesela SpaceFire) bir oyun sizce (a) nasıl ücretlendirilmeli, (b) ne kadar ödemeye razı olursunuz?
2) Türk yapımı, Pusu gibi daha büyük çaplı bir oyun sizce (a) nasıl ücretlendirilmeli, (b) ne kadar ödemeye razı olursunuz?
İstediğiniz rakamı yazabilirsiniz, ancak ben olsam hiçbirini 20-30 YTL'den aşağı ücretlendirmezdim herhalde.
Saygılar. |
|
Başa dön |
|
|
powerman
Kayıt: Nov 24, 2003 Mesajlar: 5 Nereden: Tekirdağ
|
Tarih: Tue Nov 23, 2004 1:49 pm Mesaj konusu: Pusu tamamlandıktan sonra tüm demo testleri de bitinceşahsen |
|
|
Ben 20,000,000 veririm vallahi verirm |
|
Başa dön |
|
|
deniz Site Yöneticisi
Kayıt: Sep 14, 2002 Mesajlar: 838 Nereden: Ankara
|
Tarih: Tue Nov 23, 2004 2:04 pm Mesaj konusu: |
|
|
en az 20-30 YTL fiyatına katılıyorum.. oyunu alabilecek hedef kitle içinde uygun bir fiyat bence..
bi gazla 10bin kopya satılsa 30ytl x 10bin = 300bin ytl eder, para fazla gibi gözükebilir ancak, bu kadar satabilecek bi oyunu en az 6-7 kişi ile gerçekleştirebileceğini ve bence en az 16 ay sürede gerçekleştirebileceğini düşünürsek, + oyunun kazancının büyük kısmının vergi+dağıtım ücreti+reklam gibi yerlere gideceğinide varsayarsak... bu tabloya bakınca
1) türkiye de para kazanmak için oyun yapmak pek mantıklı değil..
2) yada yapmışken öyle bir oyun yap ki 10 bin değil 100bin satsın..
daha ufak çaplı projeler ile shareware piyasasına girilebilir, fakat o piyasadada acaip güzel bişiler yapmak lazımki sürümden kazanabilesin.. en fazla $10-$15 ücretlendirme yapabilirsin, ve belkide her 1000 oyunu download eden kişiden sadece 1 i o oyuna para ödeyecek..(okuduğum bi makalede shareware piyasasından anlayan bir amcamın görüşüydü bu..) ha gider bi crimson, ne biliim rişoşet yaparsın o zaman başka... |
|
Başa dön |
|
|
spider_hip
Kayıt: Apr 22, 2004 Mesajlar: 52 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Tue Nov 23, 2004 6:59 pm Mesaj konusu: |
|
|
1)a)10.000.000 b)5.000.000
2)a)30.000.000 b)max 40.000.000[/b] |
|
Başa dön |
|
|
harzememo
Kayıt: May 03, 2004 Mesajlar: 270
|
Tarih: Tue Nov 23, 2004 7:24 pm Mesaj konusu: |
|
|
küçük oyun bedava olmazsa alan olmaz. geliri zaten olmaz. paralı işlerde lisans almak lazım. bunlara gidecek parayı çıkartamaz yani.
büyük oyunun da 20ytl den fazla olması durumunda "orjinal" alınacağını düşünmüyorum. en azından satış rakamlarını düşünerek 10ytl gibi bir fiyat olmalı. kar için çok satmak lazım. buradaki kar sadece satıştan anlaşılmasın. satıştan çok kar gelmez. çok satacak bir oyuna, hele ki önceden türkiyede pek eşi olmayan ve ilgi uyandıran bir sektör olduğu için pek çok "reklam" taliplisi çıkacaktır. futboldaki stad gelirlerini ve reklam gelirlerini düşünün. ne kadar çok seyirciniz varsa reklam gelirleri o kadar artar. yani reklam almak için çok satılmasını sağlamalı, bunun için de fiyat mümkün olduğunca düşük olmalı. işe bir de bu yönden bakalım. |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Tue Nov 23, 2004 7:48 pm Mesaj konusu: |
|
|
20 yTL veririm ben..
İnsanlarda verir belki, ama 15 yTL olsa da iyi olabilir..
Yada ben ne kadar kararsızım onu tartışmalı..
evet. |
|
Başa dön |
|
|
spider_hip
Kayıt: Apr 22, 2004 Mesajlar: 52 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Tue Nov 23, 2004 8:04 pm Mesaj konusu: |
|
|
Ya tamam bende insanlar az gaza gelsin diye abarttım.
1. oyunu bedevada olsa denemem normalde, o tarz çok freeware oyun var ki zaten tarzım değil(tipim değil der gibi ).
2.Ama Pusu için tabiki 20 civarı hatta altında olsa süper olur. Ama yabancı oyunların Türkiyedeki $ bazlı fiyatlarını düşünürsek 80ytl yede oyun var.
Genede ben max 30ytlye kadar çıkabilirim.(sanırım tek keriz benim)
Ama yok düşünürseniz ben öyle oyun için uğraşsam didinsem 100ytl ye bile vermeye kıyamam.
NOt:(konu dışı)Ben ms-dos ta yaptığım strateji oyunlarını(ama harbi detaylı benim için hoş) arkadaşlarıma 1ytl ye gagalamış adamım (tanesi tabi)
(acıdılar herhal bana) |
|
Başa dön |
|
|
SedatAtif
Kayıt: Dec 17, 2002 Mesajlar: 95 Nereden: Uzaydan
|
Tarih: Wed Nov 24, 2004 11:10 am Mesaj konusu: |
|
|
spider_hip demiş ki: |
(sanırım tek keriz benim) |
Keriz falan değilsiniz. Ya da en azından, yanlız değilsiniz, yanınızdayım!
Burada bile orjinal oyuna bu kadar değer veriliyorsa... "Bir oyun yapıldığında, pazar şansı türkiye de" sıfırdır!
Türkiye pazarından kazanılacak para ile Pusu ya da FarCry gibi bir oyununun Türkçe seslendirme masraflarını bile karşılayamacaksak, neden Türkçe sürümünü yapalım ki? Neden birileri Türk oyunlarına yatırım yapsın ki?
Tabi bunlar benim görüşlerim, ve bu topic'teki amacım sizin görüşlerinizi öğrenmek, tartışma başlatmak değil. Bu yüzden, siz devam edin lütfen.
Bir de not düşeyim, küçük oyunlar kategorisine sadece SpaceFire girmiyor, Bejeweled 2, Super Collapse, Bookworm gibi oyunlar da giriyor, ve bu oyunların fiyatları 20$ civarında oluyor. Ayrıca internet üzerinden satıldığını varsayıyorum.
Reklam konusuna gelince. Galiba oyunun içine reklam almaktan bahsediyorsunuz. Yapılabilirse güzel olabilir. Ancak... bence, eğer kopyası varsa, orjinalinin fiyatı 10 YTL olsa bile 7 YTL fazladan vermek istemeyecek ciddi bir kesim var Türkiye'de. Kopyası satılsa bile reklam yapılmış olur diyebilirsiniz. Sadece reklam gelirleri ile ayakta kalınabileceğini düşünmüyorum açıkçası. En azından internet sitelerinde işe yaramadı bu model. |
|
Başa dön |
|
|
Norman
Kayıt: Jul 29, 2003 Mesajlar: 530
|
|
Başa dön |
|
|
Sith
Kayıt: Nov 09, 2003 Mesajlar: 659
|
Tarih: Wed Nov 24, 2004 2:50 pm Mesaj konusu: |
|
|
MMO yapacaksınız, accounttan para alacaksınız... korsanıda olmaz, hedef kitleyede ulaşır, oyun türlerine para kazanmak açısından bakınca en güzeli budur bence |
|
Başa dön |
|
|
Sith
Kayıt: Nov 09, 2003 Mesajlar: 659
|
|
Başa dön |
|
|
serkand
Kayıt: Aug 25, 2003 Mesajlar: 61 Nereden: bileyim?
|
Tarih: Wed Nov 24, 2004 3:03 pm Mesaj konusu: |
|
|
Spacefire gibi oyunların pek satılacağını düşünmüyorum.Sadece freeware olarak dağıtılabilir.
Fakat PUSU gibi oyunların fiyatı 20YTL den fazla olursa çoğu kimse korsan cdlere rağbet eder. |
|
Başa dön |
|
|
yasingulderen
Kayıt: Oct 02, 2004 Mesajlar: 53
|
Tarih: Wed Nov 24, 2004 3:17 pm Mesaj konusu: |
|
|
Küçük eğlenceli oyunların Shaware olarak 5 YTL ye satılırsa kazanç getirebilceği inancındayım en azından ingilizceyede çevirip avrupada da tanıtılırsa neden olmasın!Onlar sonuçta internette olduça alış veriş yapan insanlar eğlendikleri bir oyuna 2-3 EURO vermekten çekineceklerini sanmıyorum! İyi bir Türk oyunu ise 20 Milyondan yüksek bir rakama satılırsa bir hezimet olabilir! Bende en fazla 20 milyon verebilirim herhalde! |
|
Başa dön |
|
|
harzememo
Kayıt: May 03, 2004 Mesajlar: 270
|
Tarih: Wed Nov 24, 2004 3:26 pm Mesaj konusu: |
|
|
genel kanaat sanırım şöyle:
küçük bir oyun türkiyede para ile satılamaz, büyük oyunun da 20 liradan fazla olması sorun çıkarabilir. oyun uluslararası olursa ciro kesinlikle artacaktır. bu nedenle (ticari ise) ingilizce versiyon şart.
oyun türünden bahsetsek biraz da, mesela ne tür oyun yapsak daha fazla satacaktır? çünkü konudan uzaklaşma vakti geldi sanırım.
*yamuluyorsam düzeltin. |
|
Başa dön |
|
|
Norman
Kayıt: Jul 29, 2003 Mesajlar: 530
|
Tarih: Wed Nov 24, 2004 4:21 pm Mesaj konusu: |
|
|
oyun türü değil FİKİR önemlidir...
ÖRNEĞİN SİMS HER EK PAKETİYLE EN ÇOK SATAN OYUNDUR!
TÜR:
STRATEJİ : Starcraft - warcraft - dune - age of empires - civizilations - Heroes - Sudden Strike - Commandos - C&C - Total War
SPOR: TonyHawksProSkater - SSX - MatHoffmanProBmx - Fifa - Pes - NBA - NHL - Winning Eleven...
RPG : Elder Scrolls - Baldur's Gate - Diablo - Final Fantasy - Zelda - DeusEX
DÖVÜŞ : Street Fighter- DEF Jam VENDETTA - Mortal Kombat - TEKKEN - Virtua Fighter!
Aksiyon: Medal of Honor - Quake - Doom - HalfLife - Unreal - Mafia - Hitman - Jedi Knight - No One Lifes Forever - Battlefield
SIMS - PIRATES - DUNGEON KEEPER - THEME HOSPITAL - LEMMINGS - Black&White - GTA |
|
Başa dön |
|
|
|