Yazar |
Mesaj |
Başlık: Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym |
Ziyaretci
Cevaplar: 50
Görüntüleme: 1397
|
Forum: Yeni Başlayanlar (Ben de oyun yapmak istiyorum) Tarih: Sat Dec 10, 2005 11:23 pm Konu: Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym |
Öncelikle, bilgisayar oyunu yapımcısı olmak kolay bir iş değildir. Bunu kabul etmelisin. Sonra oyun yapınmın hangi kısmında yer alacağına karar vermen gerekir. Eğer grafik kısmında yer almak gibi bir ... |
Başlık: çok acil araba çizmek için hangi komutu kullanabilirim |
Ziyaretci
Cevaplar: 17
Görüntüleme: 812
|
Forum: OpenGL, DirectX Tarih: Wed Nov 30, 2005 10:08 am Konu: çok acil araba çizmek için hangi komutu kullanabilirim |
Eğer basit bir şey yeterli olacaksa, GLUT kütüphanesinde KÜP, KÜRE vs. çizdiren komutlar var.
glutSolidCube, glutSolidSphere vs. idi sanırım.
Onları kullanarak arabayı andıracak birşeyler yapabil ... |
Başlık: ilk opengl programım :) |
Ziyaretci
Cevaplar: 93
Görüntüleme: 3620
|
Forum: Konu Dışı Tarih: Tue Nov 29, 2005 3:01 am Konu: ilk opengl programım :) |
Çok güzel.
ben de gaza geldim ama uğraşacak zaman bulamadım ne yazık
sonuçlar:
- orjinal gayet güzel çalıştı
- 10 K lıklar çalışmadı.
- delphi portu sola ve ileri yavaş gidiyor, geri ve s ... |
Başlık: Bir noktanın bir alan içinde olup olmaması |
Ziyaretci
Cevaplar: 11
Görüntüleme: 250
|
Forum: Programlama Dilleri ve Algoritmalar Tarih: Mon Nov 28, 2005 2:47 pm Konu: Bir noktanın bir alan içinde olup olmaması |
Eğer bir şekilde poligon un içindeki ve dışındaki renkleri gruplama ihtimalin varsa, gayet hızlı bi yöntem bulunabilir. (Mesela, polygon içindekilerin renklerinin son bitleri 0 dır diğerlerinin değild ... |
Başlık: Deliren moderatör ne yapar? |
Ziyaretci
Cevaplar: 46
Görüntüleme: 1926
|
Forum: Konu Dışı Tarih: Sat Nov 19, 2005 3:14 am Konu: Deliren moderatör ne yapar? |
Bana kalırsa da rütbe sistemi mantıklı. Davetiye olayı zor. Mesela adam internetten buluyor burayı (mesela ben öyle bulmuştum) ve sitede tanıdığı kimse yok. (yine kendimi örnek verebilirim.) Bu adam n ... |
Başlık: Super Taksi Patch |
Ziyaretci
Cevaplar: 63
Görüntüleme: 2336
|
Forum: Duyurular Tarih: Thu Oct 27, 2005 10:12 am Konu: Super Taksi Patch |
Öncelikle, oyun çok eğlenceli olmuş, çok beğendim. Dün epey oynadım
şunları yazmadan edemedim:
- herkesin dediği gibi çarpışmalar problem. bu konuda nacizane önerim, lunaparklardaki çarpışan o ... |
Başlık: Glblendfunc |
Ziyaretci
Cevaplar: 4
Görüntüleme: 224
|
Forum: OpenGL, DirectX Tarih: Wed Oct 26, 2005 1:15 pm Konu: Glblendfunc |
saydam cisimleri çizdirirken sıralama önemlidir.
önce saydam olmayanları çizdirmen gerekir. Ondan sonra uzaktan yakına doğru saydamları çizdirmen lazım.
Neden depth test çalışmıyor sorusunun cevabı ... |
Başlık: Soğuk Kabus 2 hakkında. |
Ziyaretci
Cevaplar: 103
Görüntüleme: 14101
|
Forum: Duyurular Tarih: Tue Oct 25, 2005 11:44 am Konu: Soğuk Kabus 2 hakkında. |
eline sağlık, çok güzel olmuş. hoşuma gitti.
biran önce bitirsen de oynasak..
kardeşlere, çoluk çocuğa da oynatırım ben bunu |
Başlık: Herkes dinlesin |
Ziyaretci
Cevaplar: 3
Görüntüleme: 163
|
Forum: Duyurular Tarih: Mon Oct 24, 2005 10:14 pm Konu: Herkes dinlesin |
aslında böyle bünyelere cevap yetiştirmek adetim değildir, ama sanırım bugün tersten kalktım..
bu sitede takılan bir kısım canlılar, gayet iş güç sahibi, evini barkını kurmuş, koca koca adamlarla g ... |
Başlık: Disposing |
Ziyaretci
Cevaplar: 7
Görüntüleme: 325
|
Forum: Programlama Dilleri ve Algoritmalar Tarih: Thu Sep 29, 2005 12:45 pm Konu: Disposing |
denemelerim sonucunda gördüm ki garbage collector bir arrayin içine erişemiyor yani arrayin herhangi br elemanın null atamak ve GC yi çağırmak hiç bir işe yaramıyor
Garbage collector un array için ... |
Başlık: Disposing |
Ziyaretci
Cevaplar: 7
Görüntüleme: 325
|
Forum: Programlama Dilleri ve Algoritmalar Tarih: Thu Sep 29, 2005 10:38 am Konu: Re: Disposing |
Bir pointer'a NULL atamak o pointer'ın tutuğu bellek alanını bırakması anlamına gelmez! (Dinamik bellek alanı ise) Nasıl bellek alanı ayırdıysan örn: New(); aynı şekilde dilin kendi bellek bırakma fon ... |
Başlık: Disposing |
Ziyaretci
Cevaplar: 7
Görüntüleme: 325
|
Forum: Programlama Dilleri ve Algoritmalar Tarih: Wed Sep 28, 2005 8:24 am Konu: Disposing |
programında başka yerlerde de o elemana referanslar tutuyorsan, o alanları garbage collector temizlemez.
örneğin, her elemanın en yakınındaki elemanı da bir member array olarak tutuyorsan böyle biş ... |
Başlık: Soğuk Kabus 2 hakkında. |
Ziyaretci
Cevaplar: 103
Görüntüleme: 14101
|
Forum: Duyurular Tarih: Wed Sep 14, 2005 1:47 pm Konu: Soğuk Kabus 2 hakkında. |
neden yorum az?
1. okulların açılış zamanı, çoğu kişi sitede eskisi kadar aktif değil. iş güç meşgale yani..
2. ilkinin oynanabilir demosu vardı, bunun yok. (yada ben mi görmedim? görmediysem göst ... |
Başlık: Sizin oyununuzu yapacam |
Ziyaretci
Cevaplar: 310
Görüntüleme: 12754
|
Forum: Duyurular Tarih: Wed Sep 14, 2005 11:49 am Konu: Sizin oyununuzu yapacam |
uzun zamandır bir oyunu oynarken bu kadar gülmemiştim. daha ilk bölümü bitiremedim gerçi. (heryerde koltulara heykellere kapılara camlara tıklamaktan )
eline sağlık. çok iyi olmuş. tebrik falan ... |
Başlık: Rasgele sayı sorunu |
Ziyaretci
Cevaplar: 10
Görüntüleme: 223
|
Forum: Programlama Dilleri ve Algoritmalar Tarih: Fri Sep 09, 2005 3:47 pm Konu: Rasgele sayı sorunu |
normalde rasgele sayı classları SADECE ilk defasında Sistem timer ina ulaşır. Daha sonraki sayılar, pseudo-random sayıların tipik özelliği olarak bir önceki sayıya bağlı üretilir.
Eğer sürekli time ... |
|