3ds Model Formatı
Merhaba, bu derste yaygın olarak kullanılan 3ds formatını inceleyeceğiz.3DS Model formatı pek çok model editorü tarafından desteklenmektedir.Bu nedenle pek çok motor modelistleri düşünerek bu formatı destekleyici sınıflar bulundurur. 3ds formatının özeliği bilgileri chunk yapıları içerisinde tutmasıdır. Bu yapıların numaraları vardır.Dosya açılır case komutu ile uygun chunk için uygun işlem yapılır. Bu derste tüm chunk ları incelemeyeceğim. Sadece modeli görüntülemek için lazım olan vertex, uv ve poligon listeleri ile çalışacağız. İsteyenler material özellikleri, yüzey bilgileri gibi birimleri de kullanabilirler.Daha fazla lafa gerek yok sanırım, kodlar yeterince anlaşılır ve ayrıca bir yazı yazmaya gerek duymadım. [Kod içerisindeki açıklama satırları yapıyı anlamanız için yeterli olacaktır. - ed]

Ders hakkında tüm görüşlerinizi, eksik veya yanlış olduğunu düşündüğünüz kısımları lütfen bana iletiniz.

* Modeli ve kodları, dilediğiniz gibi kullanabilirsiz.
**Başlangıç seviyesinde OpenGL bilgisi gerektirir.

img1.jpg

[VC++6.0 proje dosyasını ve programın çalıştırılabilir halini indir (84kb)]
Serdar (Stroma) - stroma@spymac.com - www.mikrop.gen.tr :: 2005 :: www.oyunyapimi.org




Bu haberin geldigi yer: oyunyapimi.org
http://www.oyunyapimi.org

Bu haber icin adres:
http://www.oyunyapimi.org/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=77