Gamemaker ile Sıfırdan Oyun Yapmak
http://www.gamemaker.nl den gamemaker 6.0 ı yükledik. Ve bir
oyun yapmak istiyoruz. Bakıyoruz bir dolu hazır kütüphanemiz
var bu
işimizi daha da kolaylaştıracaktır. Önce oyunumuzun tarzını
belirliyoruz. Genelde ilk oyun yapanlar platform tarzı bir oyun
yaparlar. Bizde platform tarzı bir oyun yapacağız. Peki ana
karakterimizin image’si ne olsun. En kolay çizilen bir top
çiziyoruz.
Ama oyun yapmak için önce elimizde bulunması gerekenler :
1.Çizim Programı (paint, photoshop)
2.Ses Editörü (Windows ses kaydeticisi)
3.Gamemaker (http://www.gamemaker.nl)
Evet arkadaşlar bu kadar az. Ama eğer ses editörüm yok
diyorsanız
gamemaker’in içindekini kullanabiliriz. Çizim programımda
yok
diyorsanız gamemaker’in içindeki image editörü
kullanabiliriz. Herneyse
şimdi oyunumuzun ana karakterini canlandıracak obje için bir
image
çiziyoruz. Bunu herhangi bir çizim programıyla da
gamemakerin içindeki
image editörle de yapabiliriz.
1.Çizim programıyla yaptığımız top image’sini bmp,ico,png gibi
bir çok resim formatıyla kaydedebilirsiniz.
2.Image editörle yapmaya karar verirsek önce yeni bir sprite
yaratıyoruz. Oradan edit spriteye tıklıyoruz. Çıkan image0 a
basıyoruz.
Ve file mönüsünden new seçeneğini
seçiyoruz. Width ve Height ayarlarını
girdikten sonra bakıyoruz ki istediğimiz boyutta bir image oluşmuş.
Buna image editörü kullanarak bir top resmi çiziyoruz
ve kaydediyoruz…
Şimdide spritemize isim veriyoruz. İsmi player olsun. Daha
sonra
spriteyi açıyoruz. Edit sprite butonuna tıklıyoruz. File
mönüsünden
save as strip e tıklıyoruz. Onu masaüstüne canavar adında
kaydediyoruz.
Sonra sprite editor ve sprite properties pencerelerini kapatıyoruz.
Sonra yeni bir sprite oluşturuyoruz. Adını dusman koyuyoruz. Daha sonra
sprite properties penceresindeki load sprite butonuna tıklıyoruz
oradan. Masaüstündeki canavar.bmp dosyasını alıyoruz. Ve edit
spriteye
basıyoruz daha sonrada sprite editor penceresinden images
mönüsünden
colorize … seçeneğini seçiyoruz. Değer olarak 56(veya
0-255 arası bir
sayı) girip spriteyi kaydediyoruz. Bu işlemi yapmanın birkaç
yolu daha
var onlara kısaca değineceğim.
1.Sprite kopyalama yolu ile.
2.Image kopyalama yolu ile.
Şimdi oyunumuzun karakterlerini çizip hazırlamış
bulunmaktayız.
Evet 2 tane top karakteri biri player diğeri ise dusman. Şimdide yeni
bir obje yaratıyoruz.
1.Ctrl-alt-o
2.Add / add object
3.Object yazısına sağ tuşla tıklayıp add object’i seçerek.
Evet sonra object properties penceresindeki sprite
bölmüne
player sprite’sini koyuyoruz. Şimdide add event /step/step e
tıklıyoruz. Şimdi objemize bir step eventi koymuş olduk. Step
anladığınız gibi objemizin haraket kodlarını içeren event. Şimdi
istersek step eventine move kütüphanesinden sürükle
bırak ile bir işlem
getirebiliriz. Ama gamemakerde hiçbir zaman
kütüphanelere bağlı
olmamalıyız. Kütüphaneler bizi çok sınırlar. Şimdi
step eventine şu
kodu ekliyoruz :
if ( keyboard_check (vk_up)
&& keyboard_check(vk_right) ) { y -= 4 ; x += 4 } ;
if ( keyboard_check(vk_right)
&& keyboard_check(vk_down) ) { y += 4 ; x += 4 } ;
if ( keyboard_check(vk_down)
&& keyboard_check(vk_left) ) { y += 4 ; x -= 2 } ;
if ( keyboard_check(vk_left)
&& keyboard_check(vk_up) ) { y -= 4 ; x -= 4 } ;
if ( keyboard_check(vk_left) ){x
-= 4 } ;
if ( keyboard_check(vk_right) )
{x += 4 } ;
if ( keyboard_check(vk_down) )
{y += 4 } ;
if ( keyboard_check (vk_up) ) {
y -= 4 } ;
Anladığınız gibi şimdi olasılıkları var bu kodda.
Örneğin en alttaki olasılığı açıklayalım…
if = eğer
keyboard_check = klavyeden basılırsa
vk_up = yukarı ok tuşuna
y -= 4 = y : -4 gitsin.
Birde ilk kodu açıklayalım.
if = eğer
keyboard_check = klavyeden basılırsa
&& = aynı zamanda
; = aynı zamanda
y -= 4 ; x += 4 = Hem y : -4 hemde x : 4 yöne ilerlesin yani.
Yukarı sağa çapraz gitsin...
Şimdide bu objemize player ismini veriyoruz. Şimdide
dusman
adında bir obje yaratıyoruz. Spritesini dusman spritesi olarak
değiştiriyoruz. Ve step eventine şu kodu ekliyoruz :
x = player.x
y = player.y
speed = 3
Peki biz ne demişiz dusman objesine. X’e dğru haraketin
player
objesinin x i ile aynı olsun. Y’e dğru haraketin player objesinin y’si
ile aynı olsun. Ve bu xlere ve ylere 3 hızıyla gitsin diyoruz. Ve
arkadaşlar şimdide bir room ekliyoruz room’a hem player objesini hemde
dusman objesini aralarında büyük bir aralık bırakarak
koyuyoruz.
Şimdide file mönüsünden create executable
seçeneğini seçiyoruz.
Masaüstüne “deneme1” olarak kayıt ediyoruz. Şimdide
masaüstündeki
deneme1.exe yi çalıştırıyoruz. İşte basit bir oyunun temelleri
yani
basit bir platform oyunu örneği. Bunu geliştirmekte artık size
kalsın.
Bana ulaşmak için:
mail & msn :erkinclup@hotmail.com
URL :
http://www.yesildus.com.tr.tc
Erkin Ekici :: 2005 :: www.oyunyapimi.org
|
|