Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


DOT3 BumpMapping

(154 kelime)
(469 okuma)   Yazdırılabilir Sayfa




OyunYapimi.org DOT3 Per-Pixel Lighting

Programlayan: Osman Turan
Son Güncelleme: 22.08.2004



Şablon Kod Bilgileri:
Programlayan: Maarten Kronberger
Website: http://www.sulaco.co.za

Bu tutorial da en basit ve hızlı haliyle DOT3 per-pixel lighting örneğini göreceksiniz. Program Sulaco Delphi Kod şablonu üzerine kurulu olup C++ şablonu Sulaco'nun web sayfasından temin edilebilir.

Bu uygulama T&L motoruna sahip hemen hemen her ekran kartında çalışabilir. Doku birimi (texture unit) olarak 2 katman kullanır. Doku katıştırma (texture combiner) yardımıyla detay dokusu (normalmap) ile DOT3 işlemini birincil verteks renkleriyle yapar. Işık vektörleri her bir verteks için ayrı ayrı verteks program yardımıyla GPU nun kendi içinde hesaplattırılır. Bu değerler birincil verteks renklerine aktarılır. Son olarak 2. doku birimi seçilir ve yine doku katıştırma yardımıyla ana doku uygulanır. Ayrıca verteks programda komutları kısaltmak için ışık kaynağı CPU da homojen koordinatlara indirgenir ve verteks programa homojen koordinat olarak verilir.

Kullandığı OpenGL sürücü eklentileri:
GL_ARB_multitexture (2 birim olarak)
GL_ARB_texture_env_combine
GL_ARB_texture_env_dot3
GL_ARB_vertex_program

Daha fazla bilgi için:
http://www.oyunyapimi.org
http://www.osmanturan.com

Osman Turan

[ Delphi kod kütüklerini ve programın çalıştırılabilir halini indirmek için tıklayın ]
  

[ Geri Dön: OpenGL | Bölümler İndeksi ]




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.039 Saniye