DOT3 BumpMapping
OyunYapimi.org DOT3 Per-Pixel Lighting

Programlayan: Osman Turan
Son Güncelleme: 22.08.2004



Şablon Kod Bilgileri:
Programlayan: Maarten Kronberger
Website: http://www.sulaco.co.za

Bu tutorial da en basit ve hızlı haliyle DOT3 per-pixel lighting örneğini göreceksiniz. Program Sulaco Delphi Kod şablonu üzerine kurulu olup C++ şablonu Sulaco'nun web sayfasından temin edilebilir.

Bu uygulama T&L motoruna sahip hemen hemen her ekran kartında çalışabilir. Doku birimi (texture unit) olarak 2 katman kullanır. Doku katıştırma (texture combiner) yardımıyla detay dokusu (normalmap) ile DOT3 işlemini birincil verteks renkleriyle yapar. Işık vektörleri her bir verteks için ayrı ayrı verteks program yardımıyla GPU nun kendi içinde hesaplattırılır. Bu değerler birincil verteks renklerine aktarılır. Son olarak 2. doku birimi seçilir ve yine doku katıştırma yardımıyla ana doku uygulanır. Ayrıca verteks programda komutları kısaltmak için ışık kaynağı CPU da homojen koordinatlara indirgenir ve verteks programa homojen koordinat olarak verilir.

Kullandığı OpenGL sürücü eklentileri:
GL_ARB_multitexture (2 birim olarak)
GL_ARB_texture_env_combine
GL_ARB_texture_env_dot3
GL_ARB_vertex_program

Daha fazla bilgi için:
http://www.oyunyapimi.org
http://www.osmanturan.com

Osman Turan

[ Delphi kod kütüklerini ve programın çalıştırılabilir halini indirmek için tıklayın ]



Bu haberin geldigi yer: oyunyapimi.org
http://www.oyunyapimi.org

Bu haber icin adres:
http://www.oyunyapimi.org/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=67