Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


OpenGL Quadrics

(3602 kelime)
(716 okuma)   Yazdırılabilir Sayfa




//Evet uzun bir aradan sonra tekrar bir döküman.
//Bu uzun aranın nedeninin benim tembelliğimle uzaktan yakından alakası yok.:D
//Tek sebebi okul.Ama bu gece biraz zaman ayırdım ve hallettim bu dökümanı.
//Sitedeki dökümanlar arasında biraz dolandım ve OpenGL Quadricleri ile ilgili
//birşey olmadığını gördüm.Bu dökümanda quadriclerin ne olduğunu ve nasıl
//kullanıldığını öğrenicez.
//İlk olarak nedir bu quadricler??
//OpenGL ile kendi çizimlerimizi yapabiliriz.Bunu çizgilerle üçgenlerle vs yapıyoruz.
//Ama OGL içinde hazır gelen bazı objeleride kullabiliriz.Bunlar OpenGL Utility Library içinde.
//Bu objeler;diskler,silindirler,koniler ve küreler.İşte bunlara quadricler deniyor.

//Nasıl kullanırız??
//Programımızda quadricleri kullanmak için önce bir tane yaratmamız lazım.Çiziceğimiz şekil
//ne olursa olsun önce bir tane quadric object tanımlamamız lazım.
// GLUquadricObj *pQuadObj;
//şeklinde yapılabilir.
//Sonra gluNewQuadric(); fonksiyonu ile bunu yaratıyoruz.
//Bundan sonra çizilicek olan şeklin özelliklerini ayarlamak için bazı fonksiyonlarımız var.
//bunlar:

//1-gluQuadricDrawStyle(GLUquadricObj *pObj,GLenum style);
//  Bu arkadaşımız çizilicek şeklin nasıl çiziliceğini belirtiyor.İlk parametre
//tanımladığımız quadric obje(pQuadObj),style parametresine şunlar gelebilir
//GLU_FILL(içi dolu),GLU_LINE(çizgi),GLU_POINT(noktalar),GLU_SILHOUTTE(siluet) yanlış yazdık kesin
//neyse :D

//2-gluQuadricNormals(GLUquadricObj *pObj,GLenum normal);
//  Bu fonksiyon ile çiziceğimiz obje için normallerin nasıl yaratılacağını ya da
//yaratılmayacağını belirtiyoruz.normal parametresi GLU_NONE olursa normaller yaratılmaz.Yani objemiz
//ışıktan etkilenmez.GLU_FLAT olursa her yüzey için bir normal oluşturulur bu bize flat shading verir.
//her yüzey tek tonda aydınlanır pek güzel bi görüntü diil bugün için :D.
//ve son olarak GLU_SMOOTH bununla objenin her noktası için bir normal yaratılır ve güzel bir
//aydınlanma elde ederiz.

//3-gluQuadricOrientation(GLUquadricObj *pObj,GLenum orientation);
// bu fonksiyon yaratılan normallerin içe mi dışa mı dönük olduğunu ayarlıyor.
//orientation parametresi GLU_OUTSIDE olursa normaller dışa bakıyor.GLU_INSIDE olursa
//içe bakıyor.Normaller dışa bakarsa objenin dışı aydınlanır içe bakarsa içi.

//4-gluQuadricTexture(GLUquadricObj *pObj,GLenum texCoords);
// bu fonksiyon ile objemiz için texture koordinatlarının yaratılıp yaratılmayacağını belirliyoruz.
//eğer objemize texture uygulayacaksak texCoords GL_TRUE uygulamayacaksak GL_FALSE olur.

//evet bunlar objelerimizin özelliklerini belirliyor.
//son olarak objeler ile çizim işimiz bitince hafızadan silmek için
// gluDeleteQuadric(GLUquadricObj *pObj); fonksiyonunu kullanıyoruz ve ortalığı temizliyoruz :]

//Evet şimdi programa gelelim bu kadar gevezelik yeter :)
//Win32 API kullanarak OpenGL Programlamaya giriş dökümanı üstüne ekliyorum bu programı
//o dökümanın açıklamalarını çıkarıyorum.
//eski döküman burda:  http://www.oyunyapimi.org/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=23
//

#define WIN32_LEAN_AND_MEAN   

#define SCREEN_WIDTH 800
#define SCREEN_HEIGHT 600
#define SCREEN_DEPTH 32

#include <windows.h>
#include <math.h>        //sin ve cos fonksiyonlarını kullacağız.
#include <stdlib.h>     //free komutu için
#include <glgl.h>
#include <glglu.h>
#include <glglaux.h>    //texture yukleme için

#pragma comment(lib,"opengl32.lib")
#pragma comment(lib,"glu32.lib")
#pragma comment(lib,"glaux.lib")

HDC g_hdc;
HGLRC g_hrc;
float aci=0.0f;

LRESULT CALLBACK WndProc (HWND hwnd, UINT iMsg, WPARAM wParam, LPARAM lParam);

int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance,HINSTANCE hPrevInstance,LPSTR lpCmdLine,int nShowCmd)
{
    WNDCLASSEX winclass;
    HWND hwnd;
    MSG msg;
    GLUquadricObj *pQuadObj=0;    //Kullanacağımız quadric obje!
    float lightPos[4]={-50.0f,0.0f,20.0f,0.0f};  //ışığın yeri
    UINT  textureID;                             //texture için
    bool bBitti;

    winclass.cbSize=sizeof(WNDCLASSEX);                    
    winclass.style=CS_HREDRAW|CS_VREDRAW;                
                                                        
    winclass.lpfnWndProc=WndProc;                        
    winclass.cbClsExtra=0;                                
    winclass.cbWndExtra=0;                                
    winclass.hInstance=hInstance;                        
                                                        
    winclass.hIcon=LoadIcon(NULL,IDI_APPLICATION);        
    winclass.hCursor=LoadCursor(NULL,IDC_ARROW);        
    winclass.hbrBackground=(HBRUSH)GetStockObject(WHITE_BRUSH);    
    winclass.lpszMenuName=NULL;                            
    winclass.lpszClassName="patlican";                    
    winclass.hIconSm=LoadIcon(NULL,IDI_WINLOGO);        

    
    
    if(RegisterClassEx(&winclass)==NULL)
        return 0;
        
    hwnd = CreateWindowEx(NULL,                                
                          "patlican",                        
                          "Quadricler ile Dünya",            
                          WS_OVERLAPPEDWINDOW,                
                          100,100,                            
                          SCREEN_WIDTH,SCREEN_HEIGHT,        
                          NULL,                                
                          NULL,                                
                          hInstance,                        
                          NULL);                            
        
    if(hwnd==NULL)
        return 0;
    
    
    PIXELFORMATDESCRIPTOR pfd;
        
    pfd.nSize = sizeof(PIXELFORMATDESCRIPTOR);        
    pfd.nVersion = 1;                                
    pfd.dwFlags = PFD_DRAW_TO_WINDOW                
                 | PFD_SUPPORT_OPENGL                
                 | PFD_DOUBLEBUFFER;                
    pfd.dwLayerMask = PFD_MAIN_PLANE;                
    pfd.iPixelType = PFD_TYPE_RGBA;                    
                                                    
    pfd.cColorBits = SCREEN_DEPTH;                    
    pfd.cDepthBits = 16;                            
    pfd.cAccumBits = 0;                                
    pfd.cStencilBits = 0;                            
     
    g_hdc=GetDC(hwnd);
    

    int nPixelFormat;
    if ((nPixelFormat=ChoosePixelFormat(g_hdc,&pfd))==FALSE )
       {
        MessageBox(NULL, "Pixel Format seçme başarısız!", "Hata", MB_OK);
        PostQuitMessage(0);       
    }
 
    if (SetPixelFormat(g_hdc, nPixelFormat, &pfd) == FALSE)
    {
        MessageBox(NULL, "SetPixelFormat başarısız!", "Hata", MB_OK);
        PostQuitMessage(0);
        
    }
    
    
    g_hrc=wglCreateContext(g_hdc);
    wglMakeCurrent(g_hdc,g_hrc);
        
    //quadric objemizi yaratıyoruz.
    //eğer yaratmazsak program çakılır. :D
    pQuadObj = gluNewQuadric();
    ///Burda quadric obje ile ilgili bir kaç ayar yapıcaz en başta anlattığım fonksiyonları kullanarak.
    //objemizi içi dolu çizicez.
    gluQuadricDrawStyle(pQuadObj,GLU_FILL);
    //her nokta için bir normal istiyoruz.
    gluQuadricNormals(pQuadObj,GLU_SMOOTH);
    //normaller dışarı bakıyor.
    gluQuadricOrientation(pQuadObj,GLU_OUTSIDE);
    //texture kordinatlarının yaratılmasını istiyoruz.
    gluQuadricTexture(pQuadObj,GL_TRUE);
    

    //diğer OpenGL ayarları
    glEnable(GL_CULL_FACE);    //arka yüzleri çizmek istemiyoruz.
    glEnable(GL_LIGHTING);    //ışıklandırmayı açıyoruz.
    glEnable(GL_LIGHT0);    //0 numaralı ışığı aktif hale getiriyoruz.
    glEnable(GL_TEXTURE_2D);//textureleri aktif hale getiriyoruz.
    //bu fonksiyon ile ışığın yerini değiştirebiliyoruz.
    glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
    
    //texture yükleme.
    //buraları açıklamıyorum fazla uzamasın diye.
    //burda sadece harddiskten world.bmp adlı dosyayı yüklüyoruz ve texture olarak hazırlıyoruz.
    AUX_RGBImageRec *pBitmap = NULL;
    pBitmap = auxDIBImageLoad("world.bmp");
    
    if(pBitmap == NULL)                    
        return 0;
    glGenTextures(1, &textureID);
    glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, textureID);
    gluBuild2DMipmaps(GL_TEXTURE_2D, 3, pBitmap->sizeX, pBitmap->sizeY, GL_RGB, GL_UNSIGNED_BYTE, pBitmap->data);
    glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MIN_FILTER,GL_LINEAR);
    glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MAG_FILTER,GL_LINEAR);    

    if (pBitmap)                                        
    {
        if (pBitmap->data)                                
            free(pBitmap->data);                        
        free(pBitmap);                                    
    }
    
    ShowWindow(hwnd,SW_MAXIMIZE);
    //SW_MAXIMIZE pencereyi tam ekran yapıyor.
    UpdateWindow(hwnd);
    
    bBitti=false;
        
    while(bBitti==false)
    {
        if(PeekMessage(&msg, NULL, NULL, NULL, PM_REMOVE))
        {
            if (msg.message == WM_QUIT)        
                bBitti = true;                
            TranslateMessage(&msg);        
            DispatchMessage(&msg);
        }
        
        
        glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT|GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
        glLoadIdentity();
        
        
        glTranslatef(0.0f,-10.0f,-200.0f);
        
        glRotatef(aci,0.0f,1.0f,0.0f);
        glRotatef(-90.0f,1.0f,0.0f,0.0f);//dünyanın düz görünmesi için 90 derece döndürmek gerekiyor
        
                        
        aci+=0.2f;
        if(aci>=360.0f) aci=0.0f;
        
        //yüklediğimiz texture i seçiyoruz.
        glBindTexture(GL_TEXTURE_2D,textureID);
        ///bir küre çiziyoruz.
        //parametreler sırasıyla.
        //quadric objemiz.
        //yarıçap
        //boyuna kesitler
        //enine kesitler
        gluSphere(pQuadObj,50.0f,100,100);

        
        SwapBuffers(g_hdc);
        
                
    }
    //program bitmeden quadric objemizi siliyoruz.
    gluDeleteQuadric(pQuadObj);
    DestroyWindow(hwnd);
    UnregisterClass("patlican",hInstance);
    return msg.wParam;
}
LRESULT CALLBACK WndProc (HWND hwnd, UINT iMsg, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
    int  height,width;
    switch(iMsg)
    {
    case WM_CREATE:
        break;
    case WM_SIZE:
        width = LOWORD(lParam);  
        height = HIWORD(lParam);
                
        if (height==0)                    
        {                            
            height=1;
        }
        glViewport(0,0,width,height);    
        glMatrixMode(GL_PROJECTION);    
        glLoadIdentity();                
        gluPerspective(45.0f,(GLfloat)width/(GLfloat)height, 1 ,1000.0f);
        glMatrixMode(GL_MODELVIEW);        
        glLoadIdentity();                
        break;
        case WM_DESTROY:
            wglMakeCurrent(NULL,NULL);
            wglDeleteContext(g_hrc);
            PostQuitMessage(0);
            return 0;
    }
    return DefWindowProc(hwnd, iMsg, wParam, lParam);    
}

////Notlar:
// Bu program Microsoft Visual C++ 6.0 ile yazılmıştır.
// Programın çalışması için opengl kütüphanelerinin bilgisayarınızda bulunması gerekli
// ayrıca yeni bir proje yaratırken win32 application seçmelisiniz.
//  
// Bu programda anlatmadığım bazı kısımlar var texture yükleme olayı mesela.Dökümanın amacı
//quadricleri anlatmaktı bu yüzden o kısımları geçtim.Sadece sonucun guzel gözükmesi için texture
//ve ışıklandırma koydum.o kısımları anlamıyorsanız önemli diil.
//Quadriclerden sadece küreyi çizdik diğerleri neler peki??Onları nasıl çiziyoruz tamam panik yok :]
//Diğer quadricler için fonksiyonlar şunlar.

// Silindirler için:
// void gluCylinder(GLUquadricObj *qobj,GLdouble baseRadius,GLdouble topRadius,GLdouble height,GLint slices,GLint stacks);
// baseRadius taban yarçapı,topRadius tavan yarıçapı,height boy,slices boyuna kesitler,stacks enine kesitler,

// Diskler için :
// void gluDisk(GLUquadricObj * qobj,GLdouble innerRadius,GLdouble outerRadius,GLint slices,GLint loops);
// innerRadius iç çap,outerRadius dış çap,slices kesitler,loops halkalar,

// Belli bi miktar disk için :)))
// void gluPartialDisk(GLUquadricObj * qobj,GLdouble innerRadius,GLdouble outerRadius,GLint slices,GLint loops,GLdouble startAngle,GLdouble sweepAngle);
// bundaki fark diskin hangi açıdan başlıcağını ve nekadarlık bir açı çiziceğini belirtebilmeniz.startAngle başlama açısı sweepAngle da miktarı.

// Evet şimdi son birkaç not daha ve tamamız.Diyelim ki koni yapmak istediniz.O zaman tepesinin yarıçapı sıfır olan bir silindir
// yapıyorsunuz ve koniniz oluyor. :] yada altını sıfır yaparsınız ters koniniz olur.
// Başka bir konu slice,stack ler ile ilgili.Bu değerler çizdiğiniz objenin kalitesini belirliyor eğer azaltırsanız obje daha az
// polygon ile çiziliyor ve kalitesi düşüyor bu kalite farkı ışıklandırmada da kendini belli ediyor o yüzden çok düşük değerler
// kullanmanızı tavsiye etmiyorum.

// Evet geldik bir dökümanın daha sonuna.Eğer anlaşılmayan bir şeyler varsa.
// 1) Forumda sorabilirsiniz.
// 2) Irc kanalında sorabilirsiniz.(irc.enterthegame.com #oyunyapimi)
// 3) Bana mail atabilirsiniz(busakli@shadowytree.com)
// 4) Kendiniz halletmeye çalışabilirsiniz.
//
// Benden bu kadar :]

Bu döküman ile ilgili örnek VC++ 6 proje dosyalarını indirmek için tıklayın.
Barış S. Uşaklı (Black_Knight) :: 10/11/2003 :: www.oyunyapimi.org
  

[ Geri Dön: OpenGL | Bölümler İndeksi ]




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.046 Saniye