Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


C/C++ Dillerinde Yapılar (Structures)

(586 kelime)
(747 okuma)   Yazdırılabilir Sayfa




C/C++ Dillerinde Yapılar (Structures):

//bu programda structureları(yapıları O_o) inceleyeceğiz.
//sturcturelar az ve öz konuşmak gerekirse farklı türden veri yapılarını tek bir isim altında
//toplamaya yarıyor.Mesela bir roleplaying oyununda oyuncu ile ilgili tonla bilgi olucak en
//basitinden ismi,yaşı,hitpoints'i yanındaki altını vs. bu verilerin hepsini ayrı ayrı tutacağımıza
//hepsini "player" diye bir yapının içine koymamız ilerde programımız büyüdügünde bize çok fayda sağlar.
//Bu programda player diye bir yapı oluşturup bunun içine yukarda saydığım verileri koyucaz.daha sonra bunlara
//programımızda nasıl ulaşacağımızı öğreneceğiz.İşte başlıyoruz...


#include <stdio.h>

//girdi çıktı fonksiyonları(printf();scanf();)

#include <conio.h>

//getch(); fonksiyonunu kullanmamız için.

typedef struct  

//bu ne????tamam panik yok.bir yapı(structure) tanımlarken bunu yazıyoruz.yani mecburuz :]
{
    //şimdi yazacağımız herşey yaratmakta olduğumuz yapının birer elemanı yani member'ı.
    //sırasıyla oyuncunu sahip olmasını istediğimiz verileri yazıyoruz.

    char isim[50];
    //oyuncunun ismi
    int yas,hitpoints,altin;
    //sırasıyla yaşı,hitpoints'i,altını.

}player;
//burda yapımızın ismini veriyoruz.yapının ismi player;programımız içinde bu veri yapısını tanımlarken bu
//ismi kullanacağız.


void main()
{
    int dummyyas=19;

    //evet bunu örnek göstermek için yarattım."int" bir değişken tanımladık.

    //şimdi "player" bir değişken tanımlayacağız.

    player oyuncu={"deneme",17,200,55};
    //gördüğünüz gibi tanımlanma şekillerinde bir fark yok.eğer yarattığımız yapının içindeki elemanlara
    //ilk değerlerini vermek istiyorsak tırnak parantezlerin içine sırasıyla değerleri yazıyoruz.sırasıyla
    //isim,yaş,hitpoints ve altin

    
    oyuncu.yas=dummyyas;
    //en önemli kısım bu tanımladığımız oyuncu değişkeninin herhangi bir elemanına ulaşmak için
    //değişkenin ismini yazdıktan sorna "."(nokta)'ya basıyoruz.Eğer visual studio kullanıyorsanız size bu yapının
    //elemanlarının bir listesini açıyor burda istedigimiz değişkeni seçebiliyoruz.ben yaşı şeçtim ve bunu başka
    //bir değişkene eşitledim.gayet kolay :]


    printf("Ismini yaz savasci : ");
    //oyuncunun ismini istiyoruz.
    scanf("%s",oyuncu.isim);
    //aynen bir değişkenin içine değer koyarkenki gibi yapıyoruz.burda oyuncunun başına "&" adres operatörünü
    //koymamıza gerek yok.çünkü isim bir karater dizisi ve isim bu karakter dizisinin ilk elemanının adresi demek.


    printf("Kac yasindasin ? : ");
    //yas istiyoruz
    scanf("%d",&oyuncu.yas);
    //burda da yaşi istiyoruz.gördüğünüz gibi burda değişkenin adresini veriyoruz.

    //şimdi bütün oyuncu değişkenini ekrana yazdıralım ve programımız bitsin. :]
    printf("oyuncu ozellikleri\n");
    printf("------------------\n");
    printf("isim       : %s \n",oyuncu.isim);
    printf("yas        : %d \n",oyuncu.yas);
    printf("hit points : %d \n",oyuncu.hitpoints);
    printf("altin      : %d \n",oyuncu.altin);


    getch();
    //olup biteni görmemiz için

}
//program bitti.
Barış S. Uşaklı :: 2003 :: www.oyunyapimi.org
  

[ Geri Dön: Oyun Yapımı (Genel) | Bölümler İndeksi ]




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.052 Saniye