Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


C/C++ Dillerinde Döngü Kullanımı

(937 kelime)
(741 okuma)   Yazdırılabilir Sayfa




C/C++ Dillerinde Döngü Kullanımı:

//standart girdi çıktı fonksiyonları için gerekli header dosyası
//bu dosyayı programımıza eklemezsek printf(); fonksiyonunu kullanamayız.
#include <stdio.h>

//ekrandan bir karakter okumak için gereken getch(); fonksiyonunu kullanmak için

//bu header dosyasını ekliyoruz
#include <conio.h>

//void main() programın başladığı yer.bu fonksiyon geriye hiç birşey döndürmüyor bunu başındaki
//void den anlıyoruz.buraya int main() yazsaydık programın herhangi bir yerinde return 0; diyip
//programı sonlandırabilirdik.Konumuz döngüler bu yüzden fazla detaya gerek yok. :]
void main()
{

//10 tane elemanı olan bir dizi yaratıyoruz ve tüm elemanlarına bir değer veriyoruz.
//bu diziyi döngülerimizde kullanacağız.
int dizi[10]={0,1,2,3,4,5,6,7,8,9};

//döngüler için bir değişken
int i=0;

//bool değişkeni sadece 2 değer alır.Bunlar false(yanlıs)(0) veya true(dogru)(1) dır.
//bu değişkeni while döngülerimizde kullanacagız.
bool bBitti=false;

//şimdi sırasıyla 3 farklı döngüden bahsedecegiz bunlar sırasıyla:
//for,while,do..while.

//for dögüsü:
//genelde bi dizinin elemanlarına sırasıyla ulaşmak için ya da bir işi birden çok kez
//tekrarlamak için kullanılır.başka kullanım alanları da vardır tabi ama şimdilik nasıl
//kullanıldığını bilsek yeter.

for(i=0;i<10;i++)

//for döngüsü basitçe böyle. i değişkeni sıfırdan başlayarak 10 dan küçük olduğu sürece
//birer birer artar ve her artışında altındaki satırı yapar.yani printf(); komutu 10 kez
//calışır.Dizimiz 100 elemanlı olsaydı içindeki bütün elemanları ekrana yazdırmak için 100 tane
//printf yazmak sacma olurdu.Bu şekilde sadece 2 satırda hepsini yazabiliyoruz :]
printf("%d ",dizi[i]);

//printf(); fonksiyonu ekrana yazdırmaya yarıyor.ilk parametre de ekranda ne yazılacağını
//belirtiyoruz %d yazdıgımız yere sağdaki değer geliyor "d" tam sayı demek,integer yani.
//sağdaki değer yukarda yarattığımız dizinin i. elemanı.i birer birer arttığı için dizinin
//10 elemanı ekrana yazılıyor.

printf("\n\n");
///iki satır aşağı inmeye yarar "\n" new line :]

i=1;
//i yukardaki for döngüsü bittiğinde 10 olur bunu 1 yapıyoruz.

//while döngüsü:
//while döngüsü ardından gelen parantez içindeki koşul yanlış olana kadar tekrarlanır.Tamam bu hiç
//bir anlam ifade etmiyor :] şöyle diyelim oyununuz devam ettiği sürece while döngüsü çalışmalı
//oyun ana bir dögüden oluşuyor.her dögünün başında kullanıcıdan input alıyosunuz harita ciziyorsunuz
//modelleri ciziyosunuz vs..
//sonra eğer oyuncu oyundan cıkmak istememişse tekrar herşeyi yapıyoruz.Kısaca böyle şimdi nasıl
//yazılıyor ona bakalım.

while(bBitti==false)
{
//while döngüsünden sonra gelen karşılaştırma doğru olduğu zaman while döngüsünün içi çalışır.
//aksi takdirde program while döngüsünün bittiği parantezden devam eder.
//eğer parantezlerin içini boş bırakırsak bBitti hiç bir zaman true olmaz ve program hiç bitmez.
//bu yüzden bir şekilde bBitti'yi true yapıcaz.

printf("while dongusu %d. kez calisti.way be :]\n",i);
//döngünün kaçıncı çalışması olduğunu ekrana yazıyoruz yukarda i yi 1 yapmıştık.Bu ilk çalışması
i++;
//i yi bir arttırıyoruz.bir daha çalışırsa 2. çalışması olucak.

printf("dongu devam etsin mi?(e)vet/(h)ayir\n");
//kullanıcıya devam edip etmek istemediklerini soruyoruz.

if(getch()=='h') bBitti=true;
//getch fonksiyonu napıyor???hmmm. getch(); fonksiyonu kullanıcının klaveyede bir tuşa basmasını bekler.
//her hangi bir tuşa basıldığında getch(); bu tuşun değeri olur yani ben "g" ye basarsam getch()="g" dir.
//if satırında basılan tuş "h" mi diye kontrol ediyoruz eger "h" ise yani kullanıcı döngüyü sonlandırmak
//istiyorsa tek yapmamız gereken bBitti yi true yapmak böylece döngü yukarı dönüp bBitti==false satırına
//geldiğinde (true==false) yanlıs olacagından döngü bir daha çalışmaz.

}
printf("\n\n");
//iki satır aşağı hadi bakiyim :]

//do while dögüsü:
//bu döngü while ile neredeyse aynı.Tek farkı do while döngüsü koşuldan bağımsız olmak üzere en az bir kere
//çalışır nedenini şimdi göreceksiniz.
do
{
printf("bBitti true olmasina ragmen dongu bir kez calısti.Yapicak bisi yok bu isler böyle :].\n");

}while(bBitti==false);
//gördügünüz gibi karşılaştırma dögünün sonunda olduğu için içindekiler en az bir kez yapılıyor.
//sondaki karşılaştırma yanlış çünkü bBitti'yi bir önceki döngüde true yapmıştık.Böylece döngü bitiyor.

getch();
//programın hemen kapanmaması için bir tusa basılmasını bekliyoruz.

}

//ve programımız bitti :]

Barış S. Uşaklı :: 2002 :: www.oyunyapimi.org
  

[ Geri Dön: Oyun Yapımı (Genel) | Bölümler İndeksi ]




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.089 Saniye