| Yeni Kitap: Elektr... |
|
Truevision3D - Merhaba Dünya
|
|
Üyemiz ferit 'in hazırladığı bu dökümanda Visual Basic altında Truevision3D oyun motoru ile programlamaya ilk adım atılıyor. Açıklama satırlarını takip ederek ilk TV3D uygulamanızı hemen oluşturabilirsiniz.
Dökümana sitemizin "Dökümanlar/OyunYapımı (Genel)" bölümünden ulaşabilirsiniz.
|
Yapay zeka ile ilgili biraz fikir vermesi açısından üyemiz Ziyaretçi nin hazırladığı bir kaç yazı. Bu yazıları genel bir yapayzeka kaynağı olarak değilde, yeni başlayanlar için biraz fikir verecek, ilham kaynağı olabilecek bir döküman olarak görmek en iyisi.
Serinin ilk dökümanına sitemizin "Dökümanlar/OyunYapımı (Genel)" bölümünden ulaşabilirsiniz.
|
GLUI - OpenGL Kullanıcı Arabirim Kütüphanesi - 2
|
|
GLUI kullanımını anlatan döküman serisinin 2. dökümanında CheckBox, ListBox ve Panel widget ları örnekleniyor.
Bu dökümana ve örnek VC++ proje dosyalarına sitemizin "Dökümanlar/OpenGL" bölümünden ulaşabilirsiniz.
|
GLUI - OpenGL Kullanıcı Arabirim Kütüphanesi
|
|
GLUI kullanarak OpenGL uygulamalarınıza buton, label, textbox, checkbox, listbox, panel, spinner gibi bircok görsel arabirim öğesini ekleyebilirsiniz.GLUI, GLUT kütüphanesi ile birlikte kullanılmak için tasarlanmıştır. Bir başka deyişle, opengl uygulamalarınızda glui kullanabilmek için tek ön şart uygulamanızın glut kullanıyor olması.
Bu dökümana sitemizin "Dökümanlar/OpenGL" bölümünden ulaşabilirsiniz.
|
Socket Programlama'ya Giriş
|
|
Bu dökümanda multiplayer oyunların haberleşmesinin temeli olan socket programlama konusu işlenmekte. Dökümana eşlik eden VC++ proje dosyalarında örnek bir client-server uygulama bulunuyor.
Dökümana sitemizin "Dökümanlar/OyunYapımı(Genel)" bölümünden ulaşabilirsiniz.
|
C/C++ daki While, Do-While döngüleri ile IF yapısının kullanımını açıklayan döküman çevirileri sitemizin "Dökümanlar /GameTutorialsCom Dökümanları" bölümüne eklenmiştir.
|
For Döngüsü Dökümanları Eklendi
|
|
Üyemiz Faruk Erdem Öncel 'in hazırladığı GameTutorials.com çevirilerine yenileri eklendi. Bu çevirilerde C/C++ ın belkide en çok kullanılan yapılarından "For Döngüleri" işleniyor.
Dökümana sitemizin "Dökümanlar/GameTutorials.Com Dökümanları" bölümünden ulaşabilirsiniz.
|
Oyun Programlamada Doğru Zamanlama
|
|
Oyun programlamaya yeni başlayanların sıkça içine düştükleri bir hata sonucu programları her bilgisayarda farklı hızlarda çalışır. Bu dökümanı okuduktan sonra rahatlıkla sistem konfigürasyonundan bağımsız olarak istediğiniz hızda çalışan programlar yazabileceksiniz.
Dökümana sitemizin "Dökümanlar/OyunYapımı(Genel)" bölümünden ulaşabilirsiniz.
|
Mentat "Particle Engine - 2" isimli döküman ile yazmakta olduğu seriye devam ediyor. Bu dökümanda ilk yazıda anlatılan kavramlar nesneye yönelik yaklaşımlar ile geliştirilerek temel bir duman efekti oluşturuluyor. Aynı zamanda birçok efektin eklenmesine olanak sağlayan mimari de oluşturulmaya başlanıyor.
Dökümana ve örnek proje dosyalarına "Dökümanlar/OpenGL" bölümünden ulaşabilirsiniz.
|
OpenGL ile disk, silindir, koni, küre gibi geometrik cisimleri çizmeyi kolay hale getiren Quadrics kavramını örnek bir program ile öğrenmek için Black_Knight ın yazdığı dökümanı okuyabilirsiniz.
Bu dökümana sitemizin "Dökümanlar/OpenGL" bölümünden ulaşabilirsiniz.
|
| |
|