Hoşgeldiniz: OyunYapimi.org
 
Ara
Konular
  Üye Olun!    
Ana Menü
 Ana Sayfa
 Anketler
 Dosyalar
 Dökümanlar
 Forum
 Haber Arşivi
 WWW Linkleri
 Üye Listesi

Forumlar
Forumlarda Arama
 
[ Ara ]
Son yazilanlar

free ebooks - 2004-05-16 14:47 free ebooks...
oyun yazmak için - 2004-05-15 11:13 oyun yazmak için...
Sinus dalgası - 2004-05-14 19:21 Sinus dalgası...
Demosu yakında... - 2004-05-06 15:11 Demosu yakında......
Depth Test - 2004-05-03 20:55 Depth Test...
forum mesajlarini duzenlemek - 2004-05-03 19:34 forum mesajlarini ...
Başka Programlara Erişmek - 2004-05-03 17:44 Başka Programlara ...
Güzel bir e-book bağlantısı.. - 2004-05-03 16:06 Güzel bir e-book b...
Okyanus Dalgasi - 2004-05-03 16:00 Okyanus Dalgasi...
3d Shoot em up - 2004-05-03 15:57 3d Shoot em up...
Esnek Güç - 2004-05-03 13:32 Esnek Güç...
UltimateGameProgramming.com - 2004-05-03 12:29 UltimateGameProgra...
Function Pointer Nedir ne ise yarar - 2004-05-03 01:35 Function Pointer N...


Konu Disi


LAMER - 2004-05-10 01:58 LAMER...
anasafa yok forum var - 2004-05-08 16:01 anasafa yok forum ...
Anasayfa Kapali  Fakat.. - 2004-05-06 15:05 Anasayfa Kapali F...
Texture Arşivi - 2004-05-03 01:39 Texture Arşivi...
Yeni Kitap: Elektronik Hobi - 2004-05-03 00:29 Yeni Kitap: Elektr...
3DTURK - 2004-05-02 23:27 3DTURK...
Online Oyun - 2004-05-02 19:27 Online Oyun...


Splatt Forum

Kabus22 - Last Light Röportajı

(537 kelime)
(367 okuma)   Yazdırılabilir Sayfa




Last Light, Kabus22 isimli oyun projeleri ile son zamanlarda oldukça dikkat çeken bir grup. Özellikle oyun içinden çekilmiş video nun internet sitelerinde yayınlanmasından sonra Kabus22 projesine gösterilen ilgi de arttı. Aşağıda Last Light grubu ile e-posta yolu ile yapılmış mini röportajı bulacaksınız.

[Last Light]
İlk olarak  böyle bir site açtığınız için sizi kutlarız.Sitenizin oyun yapmak isteyen insanlar için iyi bir platform oluşturduğuna inanıyoruz. Sorduğun soruları elimizden geldiğince cevaplamaya çalışacağız.

[oyunyapimi.org]
1) LastLight ne zaman kuruldu? LastLight grubu elemanlarını tanıtabilirmisiniz? Nerede oturuyorsunuz? Öğrencimisiniz? Grup elemanlarının projedeki görevleri neler? 
2) Kabus22 projesinin ortaya çıkma hikayesini kısaca anlatabilirmisiniz? (Projeye başlamak için birbirinizi nasıl gaza getirdiniz :))??

[Last Light]
1-2) Last Light grubunu yaklaşık 4 sene önce kurduk. Aslında biz grubu kurmak için özel bir çaba sarfetmedik.Grubumuz kendiliğinden oluştu.Bunun sebebi grubu kuran üç kişinin akraba olmasından herhalde.(Yasin,Kadir,Yakup Demirden)Biz daha öncede bir ilaç firmasına özel bir oyun(first person) yapmıştık.Daha sonra ciddi bir projeye girişmeye karar verdik.Ve yıllardır yapmak istediğimiz projeye yani Kabus 22'ye başladık.İlk başlarda projenin bu kadar uzun süreceğini tahmin etmiyorduk.Ama aylar geçtikçe anladık ki eğer iyi bir oyun yapmak istiyorsak(dünya standartlarunda) daha fazla kişiye,bütçeye ve de zamana ihtiyacımız olacak.Daha sonra grubumuza Hasan Er,Yusuf Kenan Satır,Önder Özkan katıldı.

Kısaca kendimizi tanıtmak gerekirse
Yasin Demirden      (Bil.Müh.         -  Kabus22 Yazılım)
Kadir Demirden      (Grafik Tasarımcı -  Kabus22 Grafik)
Yakup Demirden    (Grafik Tasarımcı -  Kabus22 Grafik)
Hasan Er                (Grafik Tasarımcı -  Kabus22 Grafik)
Yusuf Kenan Satır  (Bil.Müh.         -  Kabus22 Yazılım)
Önder Özkan         (Gitarist         -  Kabus22 Müzik)

Gördüğünüz gibi hiç birimiz öğrenci değiliz.Hepimizin ortak bir işi var o da Kabus 22.Çalışmalarımızı halen İstanbul - Üsküdar'da sürdürmekteyiz.
 
[oyunyapimi.org]
3) Kabus22 ye tür olarak resident evil tarzı diyebilirmiyiz? Türe getirdiğiniz yenilikler varmı? Neler?
 
[Last Light]
3) Kabus 22 tam olarak Resident Evil tarzı diyemeyiz.Dışardan bakıldığında benzeyebilir ama Resident Evil'dan ayrılan temel özellikleri var.Mesala arka planlar 2d değil de oyunun tamamının 3d olarak yapılıyor olması,Koruyucu gibi fantastik insan üstü bir karakterin oyunda oynanması ve de sinematik efektlerin oyunda kullanılması diyebiliriz.Tabii Resident Evil'dan tamamen farklıda diyemeyiz.Kabus 22'nin adventure öğelerine sahip bir oyun olduğundan ve de mekanların reside olduğu gibi kaos havasında olduğundan dolayı atmosfer olarak resiye benzeyebilir.

[oyunyapimi.org]
4) Gerçekleştirimde ne gibi diller / araçlardan faydalandınız?? Kullandığınız hazır kütüphaneler / motorlar varmı? Neler?

[Last Light]
4) Oyunun kodları C++ ile grafikleri ise 3dsmax ile hazırlanıyor.

[oyunyapimi.org]
5) Projeyi gerçekleştirirken en çok zorlandığınız noktalar neler oldu?
6) Oyundan ticari olarak bir beklentiniz varmı? Var ise irtibata geçtiğiniz yurtiçi yada dışı dağıtıcılar varmı? Sponsorunuz varmı?
   Bu gibi mali konulara açıklık getirebilirmisiniz?

[Last Light]
5-6) Oyunu bitirememe gibi bir korkuya hiçbir zaman kapılmadık.Ama maddi zorluklar çektik. Şu anda bu zorluklarıda sponsorlarımız sayesinde aştık.Fida Film ve Dr.Emir Yusuf Bey'in bize sponsor olması bizim için büyük bir kolaylık oldu.Yurt dışına açılmayı elbette isteriz.Olayın maddiyatı bir yana düşünsenize Avrupada veya Amerikada yaşayan bir genç bir Türk oyunu satın alıp onu severek oynuyor.Bu düşünce bile bizi motive etmeye yetiyor.

[oyunyapimi.org] 
7) Son olarak oyun yapımı ile ilgilenen diğer arkadaşlara önerileriniz?? (olmassa olmaz bir soru:)))
 
[Last Light]
7) Arkadaşlar oyun yapmak uzun soluklu, zor ve sabır isteyen bir iştir.Onun için hiç bir zaman yılmayın.Eðer oyun yapmak gerçekten istiyorsanız öncelikle kendinize bir alan seçin(grafik,yazılım,tasarım...) ve o alanda kendinizi geliştirin.Daha sonra gruplar kurarak projelerinize hayat verin.Herkese kolay gelsin.

[oyunyapimi.org]
Teşekkürler.. Çalışmalarınızda başarılar.. Umarım sonuca ulaşırsınız.
 
Kabus22 nin internet adresi: [ www.kabus22.com ]

15/01/2004 :: www.oyunyapimi.org ::
  

[ Geri Dön: Röportajlar | Dökümanlar İndeksi ]





Web site Engine's code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.