Hoşgeldiniz: OyunYapimi.org
 
Ara
Konular
  Üye Olun!    
Ana Menü
 Ana Sayfa
 Anketler
 Dosyalar
 Dökümanlar
 Forum
 Haber Arşivi
 WWW Linkleri
 Üye Listesi

Forumlar
Forumlarda Arama
 
[ Ara ]
Son yazilanlar

free ebooks - 2004-05-16 14:47 free ebooks...
oyun yazmak için - 2004-05-15 11:13 oyun yazmak için...
Sinus dalgası - 2004-05-14 19:21 Sinus dalgası...
Demosu yakında... - 2004-05-06 15:11 Demosu yakında......
Depth Test - 2004-05-03 20:55 Depth Test...
forum mesajlarini duzenlemek - 2004-05-03 19:34 forum mesajlarini ...
Başka Programlara Erişmek - 2004-05-03 17:44 Başka Programlara ...
Güzel bir e-book bağlantısı.. - 2004-05-03 16:06 Güzel bir e-book b...
Okyanus Dalgasi - 2004-05-03 16:00 Okyanus Dalgasi...
3d Shoot em up - 2004-05-03 15:57 3d Shoot em up...
Esnek Güç - 2004-05-03 13:32 Esnek Güç...
UltimateGameProgramming.com - 2004-05-03 12:29 UltimateGameProgra...
Function Pointer Nedir ne ise yarar - 2004-05-03 01:35 Function Pointer N...


Konu Disi


LAMER - 2004-05-10 01:58 LAMER...
anasafa yok forum var - 2004-05-08 16:01 anasafa yok forum ...
Anasayfa Kapali  Fakat.. - 2004-05-06 15:05 Anasayfa Kapali F...
Texture Arşivi - 2004-05-03 01:39 Texture Arşivi...
Yeni Kitap: Elektronik Hobi - 2004-05-03 00:29 Yeni Kitap: Elektr...
3DTURK - 2004-05-02 23:27 3DTURK...
Online Oyun - 2004-05-02 19:27 Online Oyun...


Splatt Forum

C/C++ Dillerinde Yapılar (Structures)

(586 kelime)
(386 okuma)   Yazdırılabilir Sayfa




C/C++ Dillerinde Yapılar (Structures):

//bu programda structureları(yapıları O_o) inceleyeceğiz.
//sturcturelar az ve öz konuşmak gerekirse farklı türden veri yapılarını tek bir isim altında
//toplamaya yarıyor.Mesela bir roleplaying oyununda oyuncu ile ilgili tonla bilgi olucak en
//basitinden ismi,yaşı,hitpoints'i yanındaki altını vs. bu verilerin hepsini ayrı ayrı tutacağımıza
//hepsini "player" diye bir yapının içine koymamız ilerde programımız büyüdügünde bize çok fayda sağlar.
//Bu programda player diye bir yapı oluşturup bunun içine yukarda saydığım verileri koyucaz.daha sonra bunlara
//programımızda nasıl ulaşacağımızı öğreneceğiz.İşte başlıyoruz...


#include <stdio.h>

//girdi çıktı fonksiyonları(printf();scanf();)

#include <conio.h>

//getch(); fonksiyonunu kullanmamız için.

typedef struct  

//bu ne????tamam panik yok.bir yapı(structure) tanımlarken bunu yazıyoruz.yani mecburuz :]
{
    //şimdi yazacağımız herşey yaratmakta olduğumuz yapının birer elemanı yani member'ı.
    //sırasıyla oyuncunu sahip olmasını istediğimiz verileri yazıyoruz.

    char isim[50];
    //oyuncunun ismi
    int yas,hitpoints,altin;
    //sırasıyla yaşı,hitpoints'i,altını.

}player;
//burda yapımızın ismini veriyoruz.yapının ismi player;programımız içinde bu veri yapısını tanımlarken bu
//ismi kullanacağız.


void main()
{
    int dummyyas=19;

    //evet bunu örnek göstermek için yarattım."int" bir değişken tanımladık.

    //şimdi "player" bir değişken tanımlayacağız.

    player oyuncu={"deneme",17,200,55};
    //gördüğünüz gibi tanımlanma şekillerinde bir fark yok.eğer yarattığımız yapının içindeki elemanlara
    //ilk değerlerini vermek istiyorsak tırnak parantezlerin içine sırasıyla değerleri yazıyoruz.sırasıyla
    //isim,yaş,hitpoints ve altin

    
    oyuncu.yas=dummyyas;
    //en önemli kısım bu tanımladığımız oyuncu değişkeninin herhangi bir elemanına ulaşmak için
    //değişkenin ismini yazdıktan sorna "."(nokta)'ya basıyoruz.Eğer visual studio kullanıyorsanız size bu yapının
    //elemanlarının bir listesini açıyor burda istedigimiz değişkeni seçebiliyoruz.ben yaşı şeçtim ve bunu başka
    //bir değişkene eşitledim.gayet kolay :]


    printf("Ismini yaz savasci : ");
    //oyuncunun ismini istiyoruz.
    scanf("%s",oyuncu.isim);
    //aynen bir değişkenin içine değer koyarkenki gibi yapıyoruz.burda oyuncunun başına "&" adres operatörünü
    //koymamıza gerek yok.çünkü isim bir karater dizisi ve isim bu karakter dizisinin ilk elemanının adresi demek.


    printf("Kac yasindasin ? : ");
    //yas istiyoruz
    scanf("%d",&oyuncu.yas);
    //burda da yaşi istiyoruz.gördüğünüz gibi burda değişkenin adresini veriyoruz.

    //şimdi bütün oyuncu değişkenini ekrana yazdıralım ve programımız bitsin. :]
    printf("oyuncu ozellikleri\n");
    printf("------------------\n");
    printf("isim       : %s \n",oyuncu.isim);
    printf("yas        : %d \n",oyuncu.yas);
    printf("hit points : %d \n",oyuncu.hitpoints);
    printf("altin      : %d \n",oyuncu.altin);


    getch();
    //olup biteni görmemiz için

}
//program bitti.
Barış S. Uşaklı :: 2003 :: www.oyunyapimi.org
  

[ Geri Dön: Oyun Yapımı (Genel) | Dökümanlar İndeksi ]





Web site Engine's code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.